چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / قم / ‌تنها دین عقلانی مکتب اهل بیت(ع) است
‌تنها دین عقلانی مکتب اهل بیت(ع) است

آیت الله مکارم شیرازی:

‌تنها دین عقلانی مکتب اهل بیت(ع) است

یک مرجع تقلید گفت: امروز، دنیا دین عقلانی می‌خواهد و تنها دین عقلانی، مکتب اهل بیت(ع) است؛ ما افتخار می‌کنیم که چنین مکتبی داریم و با تمام قوا از این مکتب پاسداری می‌کنیم.

مکارم

‌به گزارش کسب و کار نیوز، آیت الله مکارم شیرازی ظهر امروز در همایش بیستمین کتاب سال حوزه که در سالن اجتماعات مدرسه‌ی دارالشفای قم برگزار شد، ضمن تقدیر از شرکت‌کنندگان این همایش، گفت: ‌امیدواریم روز به روز بتوانید بهتر عظمت این حوزه علمیه را به دنیا و مردم ایران نشان دهید.

وی با اشاره به حجم انبوه آثار ارسالی به دبیرخانه‌ی همایش کتاب سال حوزه، افزود: این آمار جواب محکم و دندان شکن در برابر منفی بافی کسانی است که می‌گویند حوزه‌ی علمیه در این ۴۰ سال چه کرده است!

آیت الله مکارم شیرازی خطاب به شرکت‌کنندگان در این همایش، ادامه داد: شما با کارتان و قلمتان دو اجر  می‌برید؛ یکی اجر خدمت به اسلام و اهل بیت(ع) و اجر دیگر را در اثر دفاع از حوزه علمیه در برابر منفی‌بافان  می‌برید که دندان‌شکن‌ترین پاسخ به آنان است.

وی اظهار کرد: جالب هست که سال به سال آمار تولیدات علمی شما بالا میرود؛ این نشان میدهد حوزه زنده است؛ البته برادران و خواهران عزیز سعی کنند مسائلی را جهت پژوهش انتخاب کنند که مورد نیاز جامعه است.

این استاد برجسته حوزه با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک متن دارد و مجموعه‌ای حواشی، تصریح کرد: این انقلاب، متنش تغییر سیاست کشور ما بود اما حواشی و آثار و برکاتش آنقدر زیاد است که از متن آن هم بیشتر است؛ یکی از آن برکات و آثار همین آمار تالیفات است؛ در زمان آیت الله بروجردی حوزه ۴۰۰۰ طلبه داشت، اما از برکات انقلاب، وجود این همه کتاب و طلبه‌ی داخلی و خارجی است.

وی با بیان اینکه انقلاب از حوزه ها برخاسته و حافظ انقلاب هم حوزه ها هستند، افزود: سعی کنید آثارتان در فضاهای مجازی پخش ‌شود و خواننده و استفاده کننده‌ی آن هرچه بیشتر باشد، بهتر است.

وی ادامه داد: پیروان اهل بیت(ع)  در نشر مکتوبات اسلامی همواره پیشتاز بوده‌اند؛ برادران غیر شیعه ای هستند که عقل را حجت نمی‌دانند و کم هم نیستند اما کتاب کافی ما، باب اولش در حجیت عقل است.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: امروز، دنیا دین عقلانی می‌خواهد و تنها دین عقلانی مکتب اهل بیت است؛ ما افتخار می‌کنیم که چنین مکتبی داریم و با تمام قوا از این مکتب پاسداری می‌کنیم.

وی در اهمیت قلم به آیه‌ی «نون و القلم» اشاره کرد و افزود: قسم را به چیزهای ارزشمند می‌خورند؛ اینکه قرآن به قلم سوگند می‌خورد؛ همان قلمی که شاید ارزش مادی زیادی نداشته باشد و پرمرغ یا قطعه چوبی باشد، نشان از جایگاه رفیع قلم و اندیشه دارد.

این مرجع تقلید جهان تشیع با بیان اینکه همیشه سخنان و امور را در آن ظرف زمانی که وارد شده است فهم کنید، گفت:: زمانی که جامعه‌ی اعراب از جنگ و خرافات و بت پرستی و جهل آکنده بود و خبری از قلم و اندیشه نبود، پیامبری آمد که معجزه‌اش متناسب با آن ظرف زمانی و از جنس و سنخ قلم بود؛ اینکه در آن فضا و زمان و محیط کسی چنین برای قلم ارزش قائل شود، معجزه است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت صادق(ع) در حدیثی می‌گوید در آخرت همه در یک مجلس جمع می‌شوند و میزان ها را می آورند؛ در کفه‌ای خون شهدای اولین تا آخرین و در کفه‌ی دیگر مداد علما را می‌گذارند؛ علیرغم اینکه خون مایه‌ی حیات است اما کفه‌ی مداد علما در سنجش از خون شهدا برتری می‌یابد.

انتهای پیام

دبیر: زهرا حبیب پور

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.