صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / وزیر ارشاد: «گل آقا» از سرمایه های اجتماعی ایران است
وزیر ارشاد: «گل آقا» از سرمایه های اجتماعی ایران است

وزیر ارشاد: «گل آقا» از سرمایه های اجتماعی ایران است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از موسسه گل آقا گفت: گل آقا از جمله سرمایه های کشور است و توجه به سرمایه های اجتماعی ضروری است.

به گزارش کسب و کار نیوز، سید عباس صالحی عصر پنجشنبه با حضور در موسسه گل آقا از این موسسه بازدید و با مدیران آن گفت و گو کرد و در جریان روند شکل گیری دوباره این موسسه قرار گرفت.
وی با اشاره به نقش تاثیرگذار مجله گل آقا در دهه ۶٠ گفت: در حوزه فرهنگ و ادب دارای سرشاخه هایی از جمله آقای صابری گل آقا هستیم که رویش های اجتماعی و فرهنگی برای کشور ایجاد کرده اند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: در این حوزه مرحوم صابری تاثیرگذاری جدی و کم نظیری داشت و اتفاق بزرگی که ایشان رقم زد این بود که با توجه به فضای جنگ در دهه ۶٠ با مجموعه طنز دو کلام حرف حساب به حوزه طنز ورود کرد و این بخش را سامان داد.
صالحی ادامه داد: اینکه با وجود فضای خاص جنگ و سوء ظن ها طنزی فاخر و همراه با احترام خلق شود کار بزرگی است و مرحوم صابری این اتفاق را در آن سال ها رقم زدند.
عضو کابینه دولت دوازدهم یادآور شد: در فضای بعد از جنگ و در دوران سازندگی نیز وی با ادبیات طنز فاخر خود اقدامات تاثیرگذاری داشت.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بسیاری از ایده هایی که آقای صابری داشت منجر به شمولیت شد به طوری که حتی خود او هم فکر نمی کرد که به چنین برندی تبدیل شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور تصریح کرد: توجه به سرمایه های اجتماعی ضروری است و گل آقا نیز از جمله سرمایه های اجتماعی کشور به شمار می آید.
در بخش دیگری از این دیدار، پوپک صابری فرزند مرحوم صابری ضمن ارائه گزارشی از روند شکل گیری احیای دوباره موسسه گل آقا گفت: تجربه های بسیاری در این موسسه وجود دارد که باید از ظرفیت های آن در حوزه های کودک و نوجوان بهره برد.
وی ادامه داد: می توان با تجربه گذشته این موسسه مجموعه های جدید با توجه به فضای امروز تهیه کرد.
صابری افزود: توجه به فضای تالیف برای کودکان ضروری است.
در ادامه برخی دست اندرکاران موسسه گل آقا گزارشی از مجموعه اقدامات این موسسه در حوزه های مختلف انیمیشن، اپلیکیشن، فعالیت های فضای مجازی و همچنین فعالیت های نوشتاری ارائه دادند.

 

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.