چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سرخط خبرها / قانون اصلاح قانون مبارزه با پولشویی را به روحانی ابلاغ کرد

لاریجانی :

قانون اصلاح قانون مبارزه با پولشویی را به روحانی ابلاغ کرد

رئیس مجلس در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور یک قانون را برای اجرا ابلاغ کرد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی روز گذشته (چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷) در نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور قانون اصلاح قانون مبارزه با پولشویی را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، این لایحه در تاریخ ۲۲ آبان سال ۹۶ از سوی حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور به مجلس ارسال و در تاریخ ۱۹ آذر ۹۶ در مجلس اعلام وصول شد. سپس به کمیسیون قضایی و حقوقی جهت بررسی ارجاع شد. این کمیسیون در تاریخ ۹ اردیبهشت ۹۷ گزارش خود را به صحن علنی مجلس ارائه کرد. پس از بررسی و تصویب در صحن علنی مجلس در تاریخ دوم خرداد سال جاری، جهت انطباق با قانون اساسی و موازین شرعی به شورای نگهبان ارسال شد. پس از بررسی و ارسال نظرات شورای نگهبان و همچنین مجمع تشخیص مصلحت نظام (مطابق اصل ۱۱۰ قانون اساسی) و اصرار مجلس بر نظرات خود این لایحه در تاریخ ۱۹ مهر ماه ۹۷ بر اساس اصل ۱۱۲ قانون اساسی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد. مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز طی جلساتی این موضوع را بررسی و در نهایت در جلسه روز شنبه ۱۵ دی ماه نظرات خود را در چهار ماده و یک تبصره به مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.

متن نامه رئیس مجلس به رئیس جمهور به شرح ذیل است:

حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

عطف به نامه شماره ۱۰۴۰۴۳/۵۴۷۱۶ مورخ ۲۲/۸/۱۳۹۶ در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم(۱۲۳) قانون اساسی جمهوری ‌اسلامی ‌ایران قانون اصلاح قانون مبارزه با پولشویی مصوب جلسه علنی روز سه‌شنبه مورخ ۳/۷/۱۳۹۷ مجلس که با عنوان لایحه به مجلس شورای اسلامی تقدیم و مطابق اصل یکصد و دوازدهم (۱۱۲) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از سوی مجمع محترم تشخیص مصلحت نظام موافق با مصلحت نظام تشخیص داده شده است، به پیوست ابلاغ می‌شود.

علی لاریجانی

همچنین مطالعه کنید:

مجلس مصوب کرد: معافیت بورس از مالیات بر عایدی سرمایه

به گزارش کسب و کار نیوز ، ایرادت شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.