صفحه اصلی / فرهنگی / تجسمی / عشق عنکبوتی با زنی که میشناختمش
عشق عنکبوتی با زنی که میشناختمش

گالری‌گردی در پایان اولین هفته بهمن‌ماه

عشق عنکبوتی با زنی که میشناختمش

«عشق عنکبوتی»، «زنی که میشناختمش»، «روایتِ بافتِ لکه‌ها»، «پیکر، پارچه، پراگ»، «درباره نگریستن» و «قجر بازی» عنوان بخشی از نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی است که با پایان اولین هفته بهمن ماه، کار خود را آغاز می‌کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز، گالری‌ها و مرکزهای هنری تهران این هفته نیز میزبان نمایشگاه‌های متعددی برای اهل فرهنگ و هنر هستند.
«دوروتی لانگ» عکاس مستند اجتماعی که وی را با عکس‌های تاثیرگذارش از کشاورزان در دوران رکود اقتصادی آمریکا می‌شناسند، معتقد است: «دوربین ابزاری است که به افراد یاد می‌دهد چطور بدون یک دوربین ببینند.»

* «روایتِ بافتِ لکه‌ها» در گالری دیلمان
نخستین نمایشگاه انفرادی فریناز نصیرپور، هنرمند نقاش با عنوان «روایتِ بافتِ لکه‌ها» روز جمعه پنجم بهمن‌‌ ماه در گالری دیلمان افتتاح می‌شود و تا سه‌شنبه ۱۶ بهمن ماه نیز هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۱۹ ادامه دارد.
این نمایشگاه حاصل پنج سال فعالیت هنرمند و شامل ۱۸ اثر به سبک سوزن‌دوزی روی بوم است.
در توضیح این نمایشگاه نوشته شده است: «سوزن‌دوزی بر روی بوم و نه پارچه ابزاری است که راحت‌تر توانسته احساس خود را به مخاطب منتقل کند و راوی‌ قصه‌‌ای باشد که گاهی از نقوشِ فرش‌ آمده، گاهی از حروف‌ و گاهی از موارد دیگر. استفاده‌ام از حروف ریز، به نوعی بازتابی از پیچیدگی‌های ذهنیِ آدم‌های معاصر است.»
نشانی این گالری در خیابان شریعتی، خیابان پورمشکانی، شماره ۵۰ است.

* «پیکر، پارچه، پراگ» در گالری سایه
نمایشگاه نقاشی‌های مهسا مکی با عنوان «پیکر، پارچه، پراگ» عصر جمعه ۵ بهمن در گالری سایه افتتاح می‌شود و تا چهارشنبه ۱۰ بهمن ادامه خواهد داشت.
در بخشی از بیانیه این نمایشگاه نوشته شده است: «اصالت، فارغ از زمان، به اثر شکوه و جاودانگی می‌بخشد. اصالت اثر از فرهنگ، سنت و آیین هنرمند تغذیه می‌شود.»
این نمایشگاه در خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، خیابان سیزدهم، شماره ۲۱ واقع شده است.

* «عشق عنکبوتی» در گالری دلگشا
نمایشگاه نقاشی‌های هایده ایازی با عنوان «عشق عنکبوتی» عصر جمعه ۵ بهمن در گالری دلگشا افتتاح می‌شود و تا یکشنبه ۲۸ بهمن ادامه خواهد داشت.
این نمایشگاه در خیابان کریم‌خان زند، خیابان ایرانشهر، کوچه مهاجر، پلاک ۳۰ واقع شده است.

* «درباره نگریستن»
نمایشگاه عکس‌های زهرا پایدار و نگار زنده‌‌دل با عنوان «درباره نگریستن» عصر جمعه ۵ بهمن در گالری تم افتتاح می‌شود و تا پنجشنبه ۱۱ بهمن ادامه خواهد داشت.
در بخشی از بیانیه این نمایشگاه نوشته شده است: «عشق ورزیدن مهم‌ترین چیزی است که درباره تو دارم. گفته‌ها و ناگفته‌هایمان گاه در واژه نمی‌گنجد، گاه هم واژه زیاد می‌شود.»
این نمایشگاه در خیابان کریم‌خان زند، نجات‌الهی شمالی، کوچه زبرجد، پلاک ۱۰ واقع شده است.

* «قجر بازی» در گالری شکوه
نمایشگاه نقاشی‌های هومن بیات با عنوان «قجر بازی» ۵ بهمن در گالری شکوه افتتاح می‌شود و تا سه‌شنبه ۱۶ بهمن ادامه خواهد داشت.
علی حضرت‌پور در بخشی از توضیح این نمایشگاه نوشته است: «این نقاشی‌ها، رجعتی خلاقانه به نقاشی‌های مکتب «زند و قاجار» داشته است. لیکن در این تصویرنمایی گذشته، او با پرهیز از فرآیند بازسازی هنر قدما، به بازتولید این آثار در فضایی کوبیستی اقدام کرده است. او طی این تجربه شوخ طبعانه، تلاش کرده است تا اتمسفری التقاطی و بینامتنی بیافریند که مؤلفه‌هایی از هر دو مکتب نقاشی را دربردارد.»
این نمایشگاه در فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک ۱۹ واقع شده است.

*«زنی که میشناختمش» در نگارخانه نگر
نمایشگاه عکس‌های ملیحه سیف‌آبادی و سحر کرمی با عنوان «زنی که میشناختمش» ۵ بهمن در گالری شکوه افتتاح می‌شود و تا چهارشنبه ۱۰ بهمن ادامه خواهد داشت.
این نمایشگاه در قیطریه، ضلع جنوبی پارک، خیابان روشنایی، کوچه دلارام، پلاک ۳۳، زنگ سوم واقع شده است.
فراهنگ **۹۰۳۱** ۱۰۵۵*۱۸۳۴

همچنین مطالعه کنید:

روایات یک شب تلخ: داستان روز تولد دیدار

دقیقا یکی از شب های گرم مردادماه ۹۸ بود، حدودهای ساعت ۱۰ شب، که صدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.