چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / گیلان / ساخت راه آهن رشت – آستارا اسفند آغاز شود

رئیس مجمع نمایندگان گیلان خواستار شد

ساخت راه آهن رشت – آستارا اسفند آغاز شود

رئیس مجمع نمایندگان گیلان، با اشاره به راه اندازی قطار قزوین – رشت، گفت: انتظار داریم همزمان با افتتاح رسمی راه آهن گیلان در اسفندماه، کلنگ راه آهن رشت – آستارا نیز به زمین زده شود.

قطار سریع السیر تهران - اصفهان

به گزارش کسب و کار نیوز، ولی داداشی در چهارمین شورای اداری استان گیلان در سال ۹۷ که در سالن الغدیر استانداری برزگار شد، با اشاره به راه اندازی قطار قزوین – رشت، اظهار کرد: انتظار داریم همزمان با افتتاح رسمی راه آهن گیلان در اسفندماه، کلنگ راه آهن رشت – آستارا نیز به زمین زده شود.

وی ضمن قدردانی از استاندار جهت پیگیری طرح ساماندهی آب بندان ها و رودخانه ها، تصریح کرد: اگر مسئله لایروبی رودخانه ها و مسیل ها جدی گرفته شود، دیگر شاهد اتفاقات ناگوار امسال نخواهیم بود.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه مسائل مربوط به آب و فاضلاب استان در بودجه سنواتی سال ۹۸ در قالب ماده ۵۶ دیده شده است، افزود: آغاز عملیات انتقال ایستگاه عوارضی آزادراه رشت – قزوین از امامزاده هاشم به لوشان اقدام مثبتی است.

مهرداد لاهوتی، نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز، خواستار تعیین سهم گیلان از ۶۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان جهت ایجاد یک میلیون و ۳۳ هزار شغل شد و تاکید کرد: ۱٫۵ میلیارد دلار برای اشتغال روستایی در نظر گرفته شده که باید ضریب ۳٫۶۷ درصد گیلان را جذب کنیم. البته ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به نهادهای حمایتی واگذار شده است.

نماینده لنگرود در مجلس همچنین از احداث بندر چمخاله با ۷۵ میلیارد تومان اعتبار خبر داد و تصریح کرد: ۶ بهمن ماه کلنگ این پروژه به زمین خواهد خورد.

محمدصادق حسنی، نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی نیز، عدم لایروبی انهار و رودخانه ها را موجب ایجاد مشکل آب در فصل کشاورزی گذشته دانست و عنوان کرد: ساخت هفت سد لاستیکی را به صورت همزمان در استان آغاز کردیم، اما تنها یک سد به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به بارش فراوان باران در گیلان و وجود ظرفیت های آبی گسترده، یادآور شد: کم آبی و جیره‌بندی آب کشاورزی در گیلان بسیار مضحک است که این اتفاق سال گذشته افتاد.

حجت الاسلام والمسلمین افتخاری، نماینده شهرستان های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه، تکمیل کریدور شمال – جنوب را منوط به احداث راه آهن رشت – آستارا دانست و خاطرنشان کرد: رونق اقتصادی گیلان به تکمیل این راه آهن ختم می شود.

وی با بیان اینکه سد لاسک مشکل زیست محیطی ندارد، عنوان کرد: زمین های کشاورزی در فصل کشاورزی با مشکل مواجه هستند، اما سد لاسک علاوه بر رسوب گیری، آب چهار هزار هکتار از اراضی کشاورزی را تامین می کند و منبع آب شرب غرب گیلان خواهد بود.

انتهای پیام

 

همچنین مطالعه کنید:

فرماندار رشت

ضدعفونی معابر رشت با استفاده از تجهیزات تخصصی ارتش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, میرشمس مومنی زاده در نشست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.