صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / قطارهای مسافری تا پایان سال در مسیر قزوین – رشت تردد می کنند
قطارهای مسافری تا پایان سال در مسیر قزوین – رشت تردد می کنند

وزیر راه:

قطارهای مسافری تا پایان سال در مسیر قزوین – رشت تردد می کنند

رشت خواهیم بود.

به گزارش کسب و کار نیوز محمد اسلامی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: پس از بهره برداری از خطوط ریلی قزوین – رشت، ساخت این خط ریلی تا آستارا ادامه می یابد تا بتوانیم از ظرفیت های ترانزیتی کریدور شمال – جنوب به نفع اقتصاد ملی استفاده کنیم.
وزیر راه وشهرسازی یاد آورشد: به علت غفلت از انجام برخی طرح های توسعه ریلی در کریدور شمال – جنوب تاکنون نتوانستیم از ظرفیت های این مسیر بین المللی ترانزیتی به خوبی استفاده کنیم و فرصت های موجود در این مسیرها از دست می رود.
اسلامی در ادامه با اشاره به پرداخت یارانه نقدی دولت به شرکت حمل ونقل ریلی رجاء اظهار داشت: خوشبختانه پس از چند سال وقفه، این هفته موفق شدیم یارانه شرکت رجا را به صورت نقدی به این شرکت تخصیص دهیم.
وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره بلیت پروازهای چارتری گفت: طبق بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری همه شرکت های هوایی ملزم به فروش بلیت های سیستمی و برنامه ای در شبکه فروش خود هستند.
به گزارش کسب و کار نیوز، خط آهن قزوین – رشت به طول ۱۶۵ کیلومتر روز اول آذرماه امسال با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جموری و رئیس سازمان برنامه و بودجه با حرکت یک قطار مسافری از تهران به رشت به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گرفت.
خط آهن قزوین – رشت به صورت یک خطه برای حمل بار و مسافر از ایستگاه سیاه چشمه در قزوین آغاز و با عبور از منطقه کوهین، لوشان، منجیل، رودبار و امامزاده هاشم به شهر رشت می‌رسد.
۵۰ درصد این خط در دشت، ۱۰ درصد آن در تپه ماهور و ۴۰ درصد در مناطق کوهستانی قرار گرفته و ۸۰ پل به طول ۱۳ هزار و ۵۳ متر و تونل به طول ۲۲ هزار متر از مشخصات فنی این پروژه ملی است و طول مسیر ریلی رشت – آستارا نیز حدود ۱۵۰ کیلومتر خواهد بود.
اقتصام** ۱۱۰۸*۲۰۲۵

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴.۸ درصدی تولید مسکن در کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.