صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / تصاویر مستندی با موضوع هواپیما ربایی سرقت شد
تصاویر مستندی با موضوع هواپیما ربایی سرقت شد

تصاویر مستندی با موضوع هواپیما ربایی سرقت شد

کارگردان مستند «بر بال ملائک»، با بیان اینکه متاسفانه از محصولات فرهنگی در ایران به راحتی کپی برداری می‌شود، گفت: اخیراً متوجه شدم یک کارگردان از مصاحبه ها و تصاویر مستند «بر بال ملائک» برای مستند خود بدون هماهنگی استفاده کرده است.

حسین سوهانی  اظهار داشت: با توجه به اهمیت مقوله امنیت پرواز در ایران اسلامی حوالی تیرماه سال ۹۶ تصمیم به ساخت مستندی در این خصوص گرفتیم.
وی افزود: با توجه به هماهنگی های انجام شده با سپاه حفاظت هواپیمایی کار تولید این مستند آغاز شد که به ماجرای هواپیما ربایی اهواز – بندر عباس نیز پرداخته شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، این مستندساز با بیان اینکه برای تولید مستند با افرادی چون فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی، فرمانده یگان امنیت پرواز، سرمهماندار هواپیما خانم کلانتری، سرتیم هواپیمای تهدید شده و فرمانده نیروی زمینی ارتش مصاحبه انجام شد، افزود: در نهایت مستند با عنوان «بر بال ملائک» به مدت ۲۴ دقیقه تولید و آماده نمایش شد.
سوهانی گفت: طی هماهنگی با سیمای جمهوری اسلامی مستند «بر بال ملائک» از روز سوم تا پنجم دی ماه که سالروز تاسیس سپاه حفاظت هواپیمایی بود از شبکه های مختلف سیما از جمله شبکه یک، سه، مستند، پنج و شبکه‌های استانی به روی آنتن رفت.
وی افزود: پس از پخش مستند در تلویزیون متاسفانه پنجم دی ماه متوجه شدم شبکه استانی مازنداران مستندی با همین عنوان را پخش کرده است که از تصاویر و مصاحبه های ضبط شده مستند ما در آن استفاده کرده است.
کارگردان مستند «قرار عاشقی»، تاکید کرد: با توجه به استفاده از تصاویر مستند «بر بال ملائک» در این مستند که اتفاقاً نام آن هم «بر بال ملائک» بود و در تیتراژ پایانی آن از عباس نوائیان به عنوان تهیه کننده و کارگردان نام برده شد بنده این کار را یک سرقت فرهنگی می دانم و در این باره شکایت های لازم را انجام داده ام.
سوهانی خاطرنشان کرد: متاسفانه استفاده از آثار هنری در این اواخر زیاد دیده می شود اینکه فردی بدون توجه به هزینه های انجام شده و زحمات تیم تولید به راحتی از تصاویر و آثار هنری به نفع خود کار کند و در انتهای تیتراژ با افتخار و بدون کمترین زحمتی نام خود را به عنوان تهیه کننده و کارگردان اثر معرفی کند دور از اخلاق است.
کارگردان مستند «پرواز تا شهادت»، ابراز امیدواری کرد که مراجع ذیربط نسبت به این اقدام خیلی زود تصمیم های قاطع بگیرند تا از این به بعد شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.
فراهنگ ** ۹۲۴۶ ** ۱۳۵۵ **

همچنین مطالعه کنید:

سیمرغ کارگردانی بر دوش بهروز افخمی/ «مجنون» بهترین فیلم جشنواره

به گزارش کسب و کار نیوز، روز یکشنبه ۲۲ بهمن چهل و دومین جشنواره بین‌المللی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.