صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / اولین گوشی که به ۲ طرف تاشو می‌شود+فیلم
اولین گوشی که به ۲ طرف تاشو می‌شود+فیلم

اولین گوشی که به ۲ طرف تاشو می‌شود+فیلم

شرکت فناوری چینی شیائومی با انتشار یک تیزر از یک گوشی که به دو طرف خم می‌شود خبر از موفقیت خود در تولید فناوری گوشی‌های هوشمند تاشو داد.

گوشی تاشوی شیائومی

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از مک‌رومر، شرکت سازنده تلفن همراه چینی شیائومی خبر تولید گوشی تاشوی خود را با انتشار یک تیزر در سرویس اشتراک ویدیوی Weibo داد.

این ویدیو “لین بین” رئیس شیائومی و یکی از بنیانگذاران این شرکت را نشان می‌دهد که در ابتدا انگار در حال کار با یک تبلت معمولی است. اما در اواسط فیلم به یک‌ باره دو طرف صفحه نمایش را به پشت تا می‌زند تا دستگاه شکل تلفن همراه به خود بگیرد.

دکمه پاور این دستگاه در حالت تبلت در کنار دستگاه و در حالت گوشی بالای آن قرار می‌گیرد.

اندازه و جهت صفحه به محض تغییر دادن سایز صفحه نمایش به صورت خودکار تغییر می‌کند و با ابعاد جدید سازگار می‌شود.

“بین” در یک پیام ضمن این ویدیو نوشت که این دستگاه نتیجه فائق آمدن شیائومی بر چالش‌های فنی مربوط به نمایشگرهای تاشو، لولاهای گوشی‌های تاشو، پوشش‌های انعطاف‌پذیر و سازگاری رابط کاربری(UI) است.

وی گفت، امیدوار است اولین تلفن دو طرف تاشو در جهان را روانه بازار کند. این دستگاه یک نمونه اولیه است، اما شیائومی می‌گوید در صورت استقبال مشتریان شروع به تولید انبوه آن خواهد کرد.

“بین” دو نام احتمالی را برای این گوشی اعلام کرد. اولی “Mi Dual Flex” و دومی “Mi Mix Flex“. همچنین شیائومی منتظر ارائه اسامی پیشنهادی از طرف مردم می‌ماند.

سال گذشته میلادی بود که سامسونگ فناوری صفحه نمایش تاشوی جدید خود موسوم به “Infinity Flex” را رونمایی کرد که دارای صفحه نمایش انعطاف‌پذیر ۷٫۳ اینچی بود که قابلیت تا شدن از وسط و کاهش سایز صفحه به نصف را داشت.

شرکت سامسونگ اعلام کرد که یک کامپوزیت پلیمر پیشرفته تولید کرده که هم انعطاف‌پذیر و هم سخت است و جایگزین شیشه‌ای می‌شود که معمولا به عنوان پوشش صفحه نمایش در گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود.

انتظار می‌رود سامسونگ رسما اولین تلفن همراه تاشوی خود را در جریان رونمایی از پرچمدار جدید خود یعنی “گلکسی اس ۱۰”(Galaxy S10) در تاریخ ۲۰ فوریه در سانفرانسیسکو کالیفرنیا معرفی کند.

شایعاتی مبنی بر اینکه شرکت اپل نیز در حال ساخت یک آیفون با صفحه نمایش قابل انعطاف و تاشو است شنیده می‌شود.

بخش تولید نمایشگر شرکت ال‌جی(LG) نیز اعلام کرده که صفحه نمایش‌های قابل انعطاف را برای گوشی‌های هوشمند شرکت ال‌جی تولید خواهد کرد.

گفته می‌شود که اپل تصمیم به همکاری با ال‌جی دارد و به دلیل اینکه سامسونگ به این فناوری حساس دست پیدا نکند، با این شرکت همکاری نمی‌کند.

گفته می‌شود که ال‌جی یک کارگروه اختصاصی برای ساخت یک صفحه نمایش اولد(OLED) برای آیفون بعدی تاسیس کرده است.

شرکت ال‌جی در چند سال اخیر چندین نمونه اولیه از نمایشگرهای تاشو از جمله یکی که مانند یک کتاب است و یکی که مانند روزنامه است را به نمایش گذاشته است.

About Nastooh.ir

  ۰۰:۰۰           

۰۰:۰۰

 ۰۰:۰۰

         

         

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.