صفحه اصلی / استان ها / زنجان / جای خالی آموزش در حفاظت از محیط زیست
جای خالی آموزش در حفاظت از محیط زیست

جای خالی آموزش در حفاظت از محیط زیست

رئیس اداره محیط زیست شهرستان طارم گفت: نقش آموزش در حوزه حفاظت از محیط زیست نباید مورد غفلت واقع شود.

محیط زیست

غلامرضا عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بررسی‌های گوناگون نشان می‌دهد که در بین راه‌های متعدد مقابله با مشکلات محیط زیستی، بنیادی‌ترین، موثرترین و با صرفه‌ترین روش جلوگیری از تخریب محیط زیست، آموزش و فرهنگ‌سازی عمومی و مشارکت افراد جامعه است.

وی با اشاره به اینکه مقوله فرهنگ و تاثیر آن بر محیط زیست یکی از ابعاد توسعه پایدار و گام اولیه در جهت نیل به این هدف است، ادامه داد: با توجه به اهمیت انسان به عنوان هدف توسعه از یک سو و محیط زیست به عنوان بستر فعالیت انسانی از سوی دیگر، موضوع داشتن حق محیط زیستی سالم برای نسل فعلی و آینده موضوعیت یافت و در چنین فضایی بود که نقش آموزش به‌عنوان یکی از کلیدی‌ترین ابزارها در تحقق توسعه انسانی مورد توجه قرار گرفت.

این مسئول با اشاره به نقش موثر بانوان در حفاظت از محیط زیست، بیان کرد: بانوان با آموزش فرهنگ زیست محیطی به فرزندان خود، بر رفتار یک نسل با طبیعت تأثیر می‌‌گذارند، لذا ضرورت دارد در جهت ارائه آموش‌های رسمی و غیررسمی به زنان در راستای حفاظت از محیط زیست، اقدام شود.

عباسی  با اشاره به  هفته هوای پاک، اظهار کرد: شعار امسال این هفته هوای پاک، مردم و مسئولان انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه همزمان با سراسر کشور برنامه‌های متعددی در سطح شهرستان برای گرامی‌داشت این هفته برگزار می‌شود، ادامه داد: ارائه توضیحات لازم در مدارس توسط کارشناسان محیط زیست و انجام مکاتبات لازم جهت رایگان یا نیم‌بها شدن اخذ معاینه فنی در یکی از روزهای این هفته از مهم‌ترین این برنامه‌ها است.

این مسئول با اشاره به نقش تاثیرگذار دانش‌آموزان در حفاظت از محیط زیست، اظهار کرد: ارائه آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان می‌تواند در فرهنگ‌سازی حفاظت از محیط زیست بین آن‌ها نقش موثری ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که در حوزه محیط زیست مورد غفلت واقع شده است، موضوع آموزش است، ادامه داد: دایره این آموزش‌ها باید اقشار مختلف جامعه را در بر گیرد، زیرا محیط زیست متعلق به همگان است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.