صفحه اصلی / استان ها / کرمان / از هر سه جوان استان کرمان یک نفر بیکار است
از هر سه جوان استان کرمان یک نفر بیکار است

استاندار عنوان کرد:

از هر سه جوان استان کرمان یک نفر بیکار است

استاندار کرمان با اشاره به اینکه نرخ مشارکت اقتصادی جوانان در استان 37.5 درصد و دو درصد کمتر از متوسط کشوری است، تصریح کرد: نرخ بیکاری جوانان استان 29 درصد است. یعنی از هر سه جوان استان یک نفر بیکار است و نرخ بیکاری استان 11.5 درصد است.

محمدجواد فدایی

به گزارش کسب و کار نیوز منطقه کویر، “محمدجواد فدایی” عصر امروز دوم بهمن ماه در دومین مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان کشور با حضور معاون اول رییس جمهور در کرمان با بیان اینکه ۲۷ درصد جمعیت استان کرمان جوانان بوده که دو درصد از متوسط جمعیت جوان کشور بالاتر است، افزود: ۳۸ درصد از جوانان استان بین سنین ۲۵ تا ۲۹ سال هستند که حل مسئله اشتغال و ازدواج برای این گروه بیشتر مورد توجه است.

فدایی با اشاره به اینکه نرخ مشارکت اقتصادی جوانان در استان ۳۷ و نیم درصد و دو درصد کمتر از متوسط کشوری است، تصریح کرد: نرخ بیکاری جوانان استان ۲۹ درصد است. یعنی از هر سه جوان استان یک نفر بیکار است و نرخ بیکاری استان ۱۱ و نیم درصد است.

وی بیان کرد: در استان کرمان ۹۴ هزار و ۲۴۵ نفر جوان بیکار داریم که ۸۰ درصد از جمعیت بیکار استان و ۴٫۷ درصد جوانان بیکار کشور را تشکیل می دهند.

استاندار کرمان با اشاره به خواسته ها و مشکلات جوانان اظهار کرد: بزرگ‌ترین خواسته جوانان حضور در اداره کشور و اثرگذار بودن در تصمیم‌گیری‌های کشور است و مشکلاتی که دارند بحث اشتغال، ازدواج، اوقات فراغت و ایجاد نشاط در جوانان است که باید به آنها بپردازیم.

وی با تاکید بر این‌که معتقدیم حضور جوانان در اداره کشور و تصمیم‌گیری‌ها مطالبه به حقی است و جوانان توانایی آن را دارند و برای ما نیز مفید است از این توانایی استفاده کنیم، اظهار کرد: ما نیز این را تجربه کرده‌ایم و بنده در سن ۲۷ سالگی معاون استاندار بودم و استفاده از جوانان شدنی است، اما باید جوانان خود را نشان بدهند که این توانایی را دارند در رده‌های پایین تر این مسئله را نشان بدهند.

وی تصریح کرد: در استان کرمان به خوبی می توانیم مشکل اشتغال جوانان را حل کنیم و مسئله مهم این است که باید به یک نقطه مشترک در تعریف اشتغال با جوانان برسیم و یکی از کارهای مجمع سمن های جوانان این است که مشخص کند باید دنبال چه نوع اشتغالی باشیم.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در استان کرمان منابع خوبی در حوزه معادن، گردشگری و … داریم که می توان برای ایجاد اشتغال از این امکانات استفاده کرد، تصریح کرد: هم به خواسته و مسائل جوانان توجه داریم و هم از جوانان انتظار داریم و امیدواریم بتوانیم با همفکری و همکاری جوانان برنامه‌هایی که در استان داریم به نتیجه برسانیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کلزا

پیش‌بینی برداشت ۵۰۰۰ تن دانه‌های روغنی از مزارع استان کرمان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “عباس سعیدی” در جریان برداشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.