صفحه اصلی / فرهنگی / تجسمی / آغاز به کار نمایشگاهی در رام الله از پرتره شهدای فلسطینی
آغاز به کار نمایشگاهی در رام الله از پرتره شهدای فلسطینی

آغاز به کار نمایشگاهی در رام الله از پرتره شهدای فلسطینی

تالار نمایشگاه های موزه «یاسرعرفات» در شهر رام الله فلسطین از امروز میزبان برگزاری نمایشگاه «ترور» وپرتره هایی از شهدای فرهیخته قیام مردم فلسطین که توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند شد .

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری الایام ،همچنین دراین نمایشگاه، برخی دستاوردهای شهدای فرهیخته فلسطینی و فیلمی به زبان های عربی وانگلیسی برای بازدید کنندگان ارائه و پخش شد.
در این نمایشگاه پرتره ۱۵ شهید فلسطینی از جمله شخصیت های برجسته فرهنگی و دانشگاهی که توسط رژیم صهیونیستی ومزدوران آن به شهادت رسیده بودند به نمایش گذاشته شد.
شهدای مذکور با ارائه آثار ادبی درباره فلسطین و اشاعه آن در جهان وابداعاتی در زمینه فرهنگ ومعرفت در دهه های هفتاد وهشتاد قرن گذشته پل ارتباطی میان قیام فلسطین با جهان شدند.
نمایشگاه «ترور» با ارائه ۱۵ پرتره از هنرمندان شهید فلسطینی وآثار ادبی آنها شامل مقالات وکتاب به معرفی آنها به جهانیان پرداخت.
پرتره های ارائه شده در سالن نمایشگاه موزه «یاسرعرفات» متعلق به : غسان کنفانی، وائل زعیتر، محمود الهمشری، کمال ناصر، حنا میخائیل، هانی جوهریه، عز الدین القلق، سعید حمامی، نعیم خضر، ماجد أبو شرار، عبد الوهاب الکیالی، علی فوده، عصام السرطاوی، حنا مقبل وناجی العلی می باشند که توسط هنرمندان به نامی همچون أمجد غنام، محمد صالح خلیل، محمد جولانی، بشار الحروب، سهیل سالم، عاهد إزحیمان، محمد أبو سل، بشار خلف، رائد عیسی، دینا مطر، أحمد کنعان، محمد الحواجری، منذر جوابره، إبراهیم المزین وفؤاد إغباریه نقاشی شده است.
این نمایشگاه که تجمعی از پرتره های شهدای گروه های مختلف مقاومت فلسطین است بیانگر وحدت هدف آنها یعنی آزادی قدس می باشد .
از جمله آثار شهدا ارائه شده در این نمایشگاه دوربین عکاسی و فیلمبرداری «هانی جوهریه» می باشد که هنگام شهادت از آن استفاده کرده است و آثار ترکش روی آن دیده می شود .
از دیگر این آثار، نسخه ای از کتاب ‘فلسطین، کارت پستال' تالیف «عزالدین القلق »وپوسترهایی که وی هنگام شهادت با خود همراه داشته می باشد.
کارت عضویت در اتحادیه روزنامه نگاران عرب متعلق به «حنا مقبل» که هنگام شهادت واصابت گلوله صهیونیست ها در جیب وی بوده وآثارخون بر آن نمایان است ، عینک «مقبل» که هنگام ترور به صورت داشته ولکه های خون بر آن وجود دارد ،لباس خونی «ماجد ابو شرار» وکتاب داستان کودکانه قندیل کوچک نوشته «غسان کنفی» وکتاب قصاید «کمال ناصر» که توسط وی سروده شده است.
نوار ویدیویی سخنرانی برخی از این شخصیت های فرهنگی شهدای فلسطینی به زبان های عربی وانگلیسی درباره قیام فلسطین نیز در این نمایشگاه عرضه شده است.
علاوه بر این آثار، کتاب های آسمانی قرآن ، انجیل و پرچم فلسطین متعلق به «نعیم خضر» دارای مدرک دکترای حقوق از دانشگاه بلژیک درسال ۱۹۶۹ که ریاست اتحادیه دانشجویان عرب دربلژیک را به عهده داشته نیز مشاهده می شود .
«نعیم خضر» همچنین درسال ۱۹۷۵ نماینده جنبش فتح در بلژیک بوده که در سال ۱۹۸۱ توسط عناصررژیم صهیونیستی در شهر اکسلس به شهادت رسید .
فراهنگ** ۱۴۵۳ ** ۱۴۱۸

همچنین مطالعه کنید:

روایات یک شب تلخ: داستان روز تولد دیدار

دقیقا یکی از شب های گرم مردادماه ۹۸ بود، حدودهای ساعت ۱۰ شب، که صدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.