صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / تعرض بیش از ۲۰۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست به آرامگاه یوسف در شرق نابلس
تعرض بیش از ۲۰۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست به آرامگاه یوسف در شرق نابلس

در ادامه هتاک حرمت مقدسات فلسطین؛

تعرض بیش از ۲۰۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست به آرامگاه یوسف در شرق نابلس

بیش از ۲۰۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست امروز (دوشنبه) تحت حمایت نظامیان ارتش رژیم اشغالگر قدس به آرامگاه یوسف در شرق نابلس متعرض شدند.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، روزنامه عبری زبان “معاریو” ضمن اشاره به این مطلب، افزود که در پی این اقدام؛ فلسطینیان با پرتاب سنگ و کوکتل مولوتوف خودروهای شهرک‌نشینان یهود را هدف حمله قرار دادند که در پی آن دو تن از نظامیان اسرائیلی زخمی و برای مداوا به درمانگاه صهیونیستی منتقل شدند.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، منابع محلی فلسطینی و شاهدان عینی تأکید کردند که در پی یورش شهرک‌نشینان و نظامیان اسرائیلی به آرامگاه یوسف درگیری‌های شدیدی میان آنان و فلسطینیان صورت گرفت که کانون این درگیری‌ها خیابان الحسبه و خیابان عمان و اطراف قبر یوسف و محله الضاحیه بود.
آرامگاه یوسف در مجاورت اردوگاه بلاطه در شرق نابلس در منطقه تحت حاکمیت تشکیلات خودگردان فلسطین قرار دارد که به گفته فلسطینیان این آرامگاه از بدو اشغال نابلس در سال ۱۹۶۷ تاکنون همواره کانون درگیری میان صهیونیست‌ها و فلسطینیان است.
فلسطینیان می‌گویند که این آرامگاه یک اثر باستانی اسلامی است که در سازمان اوقاف اسلامی به ثبت رسیده است و پیش از اشغال آن یک مسجد بود، در آن قبر یک شیخ بزرگواری به نام “یوسف دویکات” از اهالی شهرک بلاطه البلد قرار دارد، اما یهودیان مدعی هستند که جنازه حضرت یوسف (ع) از مصر به آنجا منتقل شده و در آنجا دفن شده است.

انتهای پیام

دبیر: پریسا فیضی

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.