صفحه اصلی / استان ها / هرمزگان / بازار ماهی‌فروشان به نام ماهی‌فروشان به کام دست‌های پشت پرده
بازار ماهی‌فروشان به نام ماهی‌فروشان به کام دست‌های پشت پرده

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان عنوان کرد:

بازار ماهی‌فروشان به نام ماهی‌فروشان به کام دست‌های پشت پرده

‌نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان گفت: بازار ماهی‌فروشان به نام ماهی‌فروشان اما به کام دست‌های پشت پرده و شغل‌های دیگر است.

آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی

‌به گزارش کسب و کار نیوز، ‌آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی در نشست با اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی اظهار کرد: انتقاد نیاز قطعی و سبب رشد یک جامعه بوده و مسئولان برای اینکه کاستی‌ها و ضعف کارشان را بدانند باید موردانتقاد قرار ‌گیرند.

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه هنوز فرهنگ نقد و نقدپذیری در جامعه ما جا نیفتاده است، افزود: رسانه‌ها باید برای جا انداختن فرهنگ انتقاد تلاش کنند چراکه از انتقاد به پیشرفت و تعالی می‌رسیم و تعریف و تمجید هیچ نقشی در پیشرفت ما ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: فردی که در فضای فردی نقدپذیر نیست خود را از فضای رشد محروم کرده‌ اما عدم نقدپذیری در حوزه مدیریتی ضربه به انقلاب، نظام و جامعه است.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با بیان اینکه مسجد کانون و قلب تپنده هر محله بوده و اگر فقط در مسجد نماز خوانده شود از این فضا استفاده کامل نشده است، عنوان کرد: در خصوص مسئله اختصاص پنج میلیارد تومان توسط شهرداری و تصویب آن توسط شورای شهر به مسجد جامع باید گفت تاکنون دو میلیارد تومان آن پرداخت شده و برای تکمیل خود مسجد نیز به حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

وی مسجد جامع بندرعباس را آبروی استان هرمزگان دانست و با اشاره به اینکه از روزی که اسلام به ایران آمد تا امروز، مسجدی به این بزرگی ساخته نشده است، خاطرنشان کرد: مسجد جامع بندرعباس اصلاً بودجه دولتی ندارد و مجموع کمک‌های مردمی نیز ۱۵۰ میلیون ریال است.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در خصوص واگذاری مجتمع تجاری نور به بانک و بلاتکلیفی خریداران مغازه‌های این مجتمع و مراجعه معترضان به وی بیان کرد: ابتدا قرار بود ستاد نماز جمعه این مجتمع تجاری را ساخته و با درآمد فروش مغازه‌های آن، هم مصلا را بسازد و هم هزینه‌های جاری مصلا را پس از تکمیل آن، تأمین کند.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با بیان اینکه این مسئله باعث بروز شایعه‌هایی شد و مجبور شدیم برای جلوگیری از به خطر افتادن آبروی خود این موضوع را رها کنیم، گفت: با فروش زمین مجتمع به قیمت ۴۰ میلیارد تومان، ساخت مصلا را آغاز کردیم و بعد هم فردی که با وی سابقه آشنایی قبلی نداشتیم‌، مجتمع را خرید و اکنون هم شنیده شده که مجتمع نور را به بانک تجارت فروخته است.

وی با اشاره به اینکه شهروندانی که چندین سال است مغازه‌های مجتمع را پیش‌خرید کرده‌اند، حق‌ دارند و هرچند وظیفه قانونی ندارم اما در حمایت از مردم به موضوع ورود خواهم کرد و در این مشکل کنار آن‌ها خواهم بود، در خصوص وضعیت گرانی بازار اضافه کرد: گرانی چندین عامل دارد که باید به همه آن عوامل توجه شود البته امروز در سخت‌ترین شرایط هستیم و خودشان هم می‌گویند که تاکنون با چنین تحریمی مواجه نبوده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان همچنین در خصوص پروژه بازار ماهی‌فروشان که در حریم دریا احداث شده است، اظهار کرد: دست‌های قوی پشت این کار بوده و همین مسئله باعث شده تا امروز کسی به حرف‌های من گوش ندهد، تاکنون در خصوص بازار ماهی‌فروشان کوتاه نیامده‌ام و به‌صورت مکرر اعلام کرده‌ام که این بازار به نام ماهی‌فروشان اما به کام دست‌های پشت پرده و شغل‌های دیگر است.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با اشاره به اینکه در کجای دنیا فضایی به مساحت ۲۴ هزار متر به نام بازار ماهی‌فروشی وجود دارد، اظهار کرد: بنده دعوای شخصی با کسی ندارم اما چهار سال است که برای حاکمیت قانون داد می‌زنم چراکه اگر این پروژه به سرانجام برسد ساحل شهر بندرعباس به وضعیت مشابه سواحل شمال کشور دچار می‌شود و هم‌اکنون شاهدیم که در ساحل شما چنان ویلاسازی شده که یک وجب ساحل وجود ندارد.

وی با بیان اینکه شرجی دریای دوم است و مابین دو دریا زندگی می‌کنیم، افزود: امروز موضوع آب برای ما مهم‌تر از هر چیزی است و اگر زودتر از آب‌شیرین‌کن استفاده می‌کردیم نیاز نبود آب میناب به بندرعباس منتقل شود و اهالی میناب با چنین مشکلاتی روبرو شوند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در خصوص مسئله بی‌کاری در جامعه تصریح کرد: ریشه اصلی بیکاری به دانشگاه برمی‌گردد چراکه شغل به‌درستی تعریف نشده و همه به دنبال پشت‌میزنشینی هستند، علم و دانش برای زیستن و بزرگ‌ترین سرمایه زندگی است.

‌انتهای پیام

دبیر: زهرا حبیب پور

همچنین مطالعه کنید:

ملخ صحرایی

هرمزگان در پیشانی مبارزه با ملخ صحرایی

به گزارش ملخ صحراییبه مقل از ایسنا,علی باقرزاده همایی با بیان اینکه این استان در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.