صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / بسیاری اسناد شورای انقلاب فرهنگی عملی نمی‌شوند/ضرورت تدوین برنامه عملی برای اجرای مصوبات
بسیاری اسناد شورای انقلاب فرهنگی عملی نمی‌شوند/ضرورت تدوین برنامه عملی برای اجرای مصوبات

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد

بسیاری اسناد شورای انقلاب فرهنگی عملی نمی‌شوند/ضرورت تدوین برنامه عملی برای اجرای مصوبات

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر ضرورت تدوین برنامه عملی برای اجرای مصوبات این شورا تاکید کرد و گفت: در حال حاضر بسیاری از اسناد و مصوبات تدوین شده در این شورا اجرایی نمی‌شوند.

دکتر عاملی

دکتر سید سعید رضا عاملی در گفت‌وگو با ایسنا، به مهم‌ترین برنامه‌ها و اولویت‌هایش برای شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و افزود: تضمین اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی این است که برنامه عملی پشت این اسناد وجود داشته باشد، در واقع برخی از اسناد این شورا به دلیل کلی بودن نیازمند داشتن برنامه عملی است تا بر اساس آن مصوبات، شاخص‌ها و مقیاس‌هایی داشته باشند.

وی در ادامه‌ با بیان اینکه مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی باید در رویه قضایی پذیرفته شده و دیوان عدالت اجرای این مصوبات را پیگیری کند، تصریح کرد: مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی کاملا در حکم قانون است و در حوزه‌ای که اجرایی شدن آن به دولت مربوط می‌شود، تصویب می‌شوند. البته ممکن است برای اجرایی شدن بخشی مصوبات شورا که به مردم مرتبط است، نیازمند تدوین یکسری مصوبات حقوقی باشیم، اما به قول مقام معظم رهبری تضمین این مصوبات روسای سه قوه هستند و تنفیذی که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری برای شورای عالی انقلاب فرهنگی دارند، خود به منزله ضمانت اجرایی این مصوبات است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: ما در دبیرخانه این شورا موظف هستیم گزارشات لازم را تهیه کرده و بررسی کنیم که چه مقدار از مصوبات شورا اجرایی شده و چه مقدار نیز به مرحله اجرا نرسیده است.

وی ادامه داد: مواردی را هم که اجرا نشده است را نیز رصد می‌کنیم تا به مرحله اجرایی برسد. البته این امر نیز باید با تعامل شورای عالی انقلاب فرهنگی، سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری و استخدامی کشور و همچنین نهادهای بالاسری در کشور صورت بگیرد.

وی همچنین یادآور شد: برنامه دیگر ما این است که مقداری مسیر اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را اصلاح کنیم تا گیر عدم ابلاغ مصوبات این شورا رفع شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.