صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / رشد ۱۲٫۶ درصدی صدور پروانه ساختمان در تابستان امسال
رشد ۱۲٫۶ درصدی صدور پروانه ساختمان در تابستان امسال

مرکز آمار اعلام کرد

رشد ۱۲٫۶ درصدی صدور پروانه ساختمان در تابستان امسال

مرکز آمار ایران اعلام کرد: شهرداری های کشور تابستان امسال 33 هزار و 457 پروانه ساختمان صادر کردند که نسبت به تابستان پارسال 12.6 درصد و نسبت به بهار امسال 2.4 درصد رشد داشته است.

به گزارش کسب و کار نیوز، مرکز آمار ایران نتایج طرح گرد‌آوری اطلاعات پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری‌های کشور را امروز (یکشنبه) منتشر کرد.
پیش بینی شهرداری های کشور این بود که تابستان امسال ۹۴ هزار و ۹۳۲ پروانه احداث واحد مسکونی صادر شود که این پیش بینی نسبت به تابستان پارسال ۱۵٫۴ درصد و در مقایسه با بهار امسال ۴٫۷ درصد رشد داشت اما این میزان محقق نشد.
متوسط کشوری تعداد واحد مسکونی در هر پروانه‌ احداث ساختمان ٢.٨ واحد بود.
مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان‌ در تابستان امسال حدود ۱۷ هزار و ۶۶۰ هزار مترمربع بود که نسبت به فصل گذشته ١,٣ درصد و نسبت به تابستان پارسال حدود ١۴.۴ درصد افزایش یافت.

** شهر تهران
براساس این گزارش، شهرداری تهران پیش بینی کرده بود تابستان امسال، ۲۱ هزار و ۴۷ پروانه واحد مسکونی صادر شود که نسبت به فصل گذشته حدود ٧,١ درصد و نسبت به تابستان پارسال حدود ١٢.١ درصد افزایش داشت.‏
مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های احداث ساختمان‌ صادرشده از سوی شهرداری‌ تهران در تابستان امسال بیش از سه هزار و ۸۸۲ هزار مترمربع بودکه نسبت به بهار امسال حدود ٩,٨ درصد و نسبت به تابستان پارسال حدود ٩.۶ درصد بیشتر شد.
متوسط تعداد واحد مسکونی برای هر یک از این پروانه‌های ساختمان ٧.٣ واحد و متوسط مساحت زیربنای این دسته از پروانه‌ها در دوره‌ مورد بررسی حدود ١٣۴٣ مترمربع بود.
به گزارش کسب و کار نیوز، مرکز آمار ایران اعلام کرد پارسال ۳۲۲ هزار و ۹۶۲ پروانه واحد مسکونی از سوی شهرداری های سراسر کشور صادر شد که ۲٫۱ درصد نسبت به سال ۱۳۹۵ کاهش یافت.
داده ها نشان می دهد پارسال مجموع مساحت زیربنا در پروانه های صادر شده ساختمانی حدود ۵۹ میلیون و ۷۴۶ هزار مترمربع بود که نسبت به سال ۱۳۹۵ از کاهش ۴٫۱ درصدی برخوردار شد.

اقتصام*۹۱۳۲*۱۹۶۱*

همچنین مطالعه کنید:

ثبت تمامی آگهی‌های انتشار در سکو‌های اینترنتی در سامانه املاک و اسکان الزامی شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصادو مسکن وزارت راه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.