صفحه اصلی / استان ها / فارس / بازدید یک هیئت چینی از مجموعه ‌تخت‌جمشید
بازدید یک هیئت چینی از مجموعه ‌تخت‌جمشید

بازدید یک هیئت چینی از مجموعه ‌تخت‌جمشید

‌یک هیئت چینی شامل شماری از فعالان فرهنگی، معماری، ادبیات، فیلم، اقتصادی، تورگردان و استادان دانشگاه‌، از مجموعه جهانی تخت‌جمشید بازدید کردند.

تخت‌جمشید

‌به گزارش کسب و کار نیوز، جمعه بیست و هشتم دیماه، یک هیئت شامل گروهی از فعالان بخش‌های گردشگری، معماری، ادبیات، فیلمسازی، اقتصادی و سرمایه‌گذاری، تورگردان‌ها و استادان دانشگاه‌های چین‌ از مجموعه‌ی جهانی تخت‌جمشید بازدید کردند.

نماینده سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ایران در چین‌ اعلام کرد که این بازدید با همکاری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و نمایندگی اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران و موسسه فرهنگی گووجیان چین برنامه‌ریزی شده است.

حسین خلیفی انجام این بازدید را در راستای بسترسازی برای توسعه روابط گردشگری دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهور خلق چین اعلام و خاطرنشان کرد: این هیئت علاوه بر مجموعه‌ی تخت‌جمشید، از ظرفیت‌های گردشگری ایران در شهرهای اصفهان و یزد هم بازدیدی خواهند داشت و به تهران نیز سفر می‌کنند.

خلیفی یادآور شد که یکی از اهداف این سفر هشت روزه، زمینه‌سازی برای جذب سرمایه‌گذار خصوصا در بخش گردشگری بوده است.

نماینده هئیت چینی نیز با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری کشورهای ایران و چین، تاکید کرد که توسعه‌ی روابط در بخش گردشگری از اهداف این سفر است.

تیان ین یو با تاکید براینکه اخبار منتشر شده در چین پیرامون جمهوری اسلامی ایران، بیشتر با رویکرد منفی بوده است، گفت: این در حالی‌است که تمام کتب تاریخی، مملو از مسائل مثبت و اثرگذار در مورد ایران است و این بازدید هم ثابت کرد که آنچه در کتابهای تاریخی آمده، صحت دارد و ایران مملو از ویژگی‌های درخشان تاریخی و فرهنگی است.

تیان ین یو، تخت‌جمشید را اثری بسیار ارزشمند در عرصه جهانی توصیف و خاطرنشان کرد که با وجود آنکه آثار تاریخی بسیاری را در جهان دیده است اما احساسی که در بازدید از تخت‌جمشید داشته، بسیار متفاوت است.

نماینده هیئت چینی بازدید کننده از تخت‌جمشید همچنین تاکید کرد که تاثیرگذاری سفر به ایران و بازدید از آثار تاریخی و ظرفیت‌های گردشگری این کشور ریشه در پیام صلح و دوستی ایرانیان دارد که از دوران باستان تا امروز تداوم دارد.

دبیر: زهرا حبیب پور
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فاصله گذاری اجتماعی

اجرای فاصله گذاری اجتماعی به معنی بحرانی بودن وضعیت نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, روح‌الله حسینی شنبه ۹ فروردین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.