صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / امیر قطر در نشست بیروت حاضر می‌شود/نارضایتی عون از عدم حضور رهبران عرب در نشست اقتصادی
امیر قطر در نشست بیروت حاضر می‌شود/نارضایتی عون از عدم حضور رهبران عرب در نشست اقتصادی

امیر قطر در نشست بیروت حاضر می‌شود/نارضایتی عون از عدم حضور رهبران عرب در نشست اقتصادی

سخنگوی نشست سران عرب در بیروت اعلام کرد به ریاست جمهوری لبنان اطلاع داده شده که تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در این نشست شرکت خواهد کرد.

امیر قطر

به گزارش کسب و کار نیوز، رفیق شلالا، سخنگوی نشست توسعه‌ اقتصاد و اجتماعی سران عرب در بیروت اظهار کرد: به ریاست جمهوری لبنان اطلاع داده شده که امیر قطر فردا (یکشنبه) در راس هیئتی از این کشور برای شرکت در نشست سران عرب وارد لبنان خواهد شد.

امیر قطر در تماس تلفنی که عصر جمعه از سوی میشل عون، رئیس جمهوری لبنان دریافت کرداین موضوع را اطلاع داد.

در این تماس تلفنی عون به بررسی مهمترین موضوعات مندرج در دستور العمل نشست توسعه اقتصادی و اجتماعی سران عرب در بیروت پرداخته و از حضور آل ثانی در این نشست استقبال کرد.

همچنین در این گفت‌وگوی تلفنی روابط دوجانبه قطر و لبنان و افق‌های توسعه این روابط در زمینه‌های مختلف بررسی شده و درباره مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی مشترک دو کشور تبادل نظر شد.

بیروت شاهد ورود هیئت‌های عربی برای شرکت در این نشست اقتصادی با تعداد اندک و بدون حضور رهبران این کشورها بوده است، به طوری که تنها سه تن از رهبران ۲۲ کشور عربی یعنی سومالی، موریتانی و قطر وارد بیروت شده‌اند.

روزنامه الجمهوریه چاپ لبنان به نقل از منابعی آگاه از نارضایتی و تعجب میشل عون بابت عذرخواهی‌های پادشاهان، رهبران و روسا و امرای کشورهای عربی برای حضور نیافتن در این نشست نوشت.

الجمهوریه نوشت، این عذرخواهی‌ها نگران‌کننده هستند، با وجود برخی نقض‌ها که واکنش‌های منفی داشته‌اند اما به امنیت نشست و حفاظت از شخصیت‌های شرکت کننده آسیبی وارد نکرده‌اند، وضعیت امنیتی لبنان تحت کنترل است.

این منابع به نقل از عون نوشت، لبنان تمامی اقداماتی که از آن انتظار می‌رفت را انجام داده تا نشستی خوب برگزار شود، با وجود آنچه رخ داده، نشست در بیروت و با کسانی که حضور یافته‌اند و در تاریخ مقرر شده برگزار خواهد شد و امیدواریم اهداف تعیین شده برای آن محقق شوند.

رهبران لیبی، تونس، فلسطین، کویت و دیگر کشورهای عربی از حضور در این نشست اقتصادی در بیروت به دلایل نامعلومی عذرخواهی کرده‌اند.

این روزنامه لبنانی در ادامه نوشت، این عذرخواهی‌های کشورهای عربی به ویژه کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در این راستا عنوان شدند که آنها لبنان را در محور سوری-ایرانی می‌دانند و این عذرخواهی‌ها نتیجه نگرانی‌های امنیتی هستند.

انتهای پیام

مترجم: سپیده حسینی

دبیر: زهرا موسوی

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.