صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / ۲۹۴۷ کیلومتر طرح ریلی آماده سرمایه گذاری است
۲۹۴۷ کیلومتر طرح ریلی آماده سرمایه گذاری است

۲۹۴۷ کیلومتر طرح ریلی آماده سرمایه گذاری است

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل کشور گفت: مطالعه 2 هزار و 947 کیلومتر طرح ریلی در کشور انجام و آماده سرمایه گذاری است.

به گزارش کسب و کار نیوز افزود: در زمان حاضر ۱۳هزار و ۷۹۰ کیلومتر شبکه ریلی درکشور اجرا، سه هزار و ۹۲۵کیلومتر در دست احداث وپنج هزار و ۲۵۲ کیلومتر در دست مطالعه است.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: توسعه ریلی از افتخارات دولت تدبیر و امید است و با توجه به برنامه ریزی های انجام شده شاهد توسعه آن در کشور هستیم.
وی اظهار داشت: مراکز استانهای ارومیه، کرمانشاه و همدان در دولت تدبیر و امید به شبکه ریلی متصل شدند و رشت نیز بعنوان بیست و دومین مرکز استان کشور تا ۴۵ روز آینده به شبکه ریلی کشور متصل می شود.
خادمی افزود: همچنین شبکه ریلی میانه به بستان آباد آماده بهره برداری است ولی چون تا پایان سال به تبریز بعنوان مرکز استان نمی رسد انتظار می رود افتتاح رسمی آن به سال آینده موکول شود.
وی بیان کرد: براساس برنامه ریزی ها در راستای توسعه ترانزیت کشور شبکه ریلی جمهوری اسلامی ایران باید به کشور افغانستان متصل شود.
خادمی یادآور شد: براساس پروژه های تعریف شده در سالهای ۹۶ و ۹۷ باید یکهزار کیلومتر مسیر ریلی در کشور به بهره برداری برسد که این اتفاق بسیار بزرگ و مبارکی است.
وی عنوان کرد: در بحث تعمیر و احداث خطوط ریلی دوم یکهزار متر ریل گذاری انجام و در مجموع در دولتهای یازدهم و دوازدهم بالغ بر ۲ هزار کیلومتر ریل گذاری در کشور انجام شده است.
خادمی در ارتباط با راه آهن بوشهر – شیراز گفت: قطعه ۱۰ پروژه راه آهن بوشهر- شیراز که از سخت ترین قطعه های این پروژه است با توجه به برنده شدن یکی از پیمانکاران توانمند انتظار است در زمان مشخص شده به سرانجام برسد.
۷۲۱۲/۶۰۴۷/۶۰۴۵

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴.۸ درصدی تولید مسکن در کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.