صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / نخست وزیر نروژ دولت اکثریت راست میانه تشکیل داد
نخست وزیر نروژ دولت اکثریت راست میانه تشکیل داد

نخست وزیر نروژ دولت اکثریت راست میانه تشکیل داد

نخست وزیر نروژ برای ایجاد یک دولت اکثریت حزب راست میانه با حزب کوچک دموکرات مسیحی به توافق رسید.

نخست وزیر نروژ

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، این توافق هدف بلند مدت ارنا سولبرگ، نخست وزیر محافظه کار نروژ را که از ۲۰۱۳ در قدرت است تامین می‌کند؛ فردی که امیدوار است با اضافه شدن حزب دموکرات مسیحی به ائتلاف سه حزبی‌اش، ثبات برقرار شده و انتخاب دوباره او را در ۲۰۲۱ تسهیل شود.

سولبرگ گفت: این یک روز تاریخی است. نروژ اولین اکثریت حکومتی غیر سوسیالیست خود را از سال ۱۹۸۵ به بعد به خود می‌بیند.

نروژ به طور معمول توسط دولت‌های اقلیت‌ها اداره می‌شد که مجبور بودند برای تصویب قوانین به دنبال حمایت پارلمان باشند. حالا با یک اکثریت سولبرگ قدرت بیشتری خواهد داشت.

سولبرگ در حالیکه این پیروزی را به همراه رهبران احزاب پیشرفت و لیبرال به همراه دموکرات‌های مسیحی جشن می‌گرفت، گفت: ما مذاکرات سختی داشتیم.

او اهداف دولت را در “رفاه پایدار جامعه” توصیف کرد و گفت که این اهداف به مقابله با تغییرات آب و هوایی، کاهش مالیات برای کسب و کارهای متوسط و کوچک، نیرومند سازی حقوق خانواده و کودکان و تامین امنیتی قویتر برای همه می‌پردازد.

در بین سیاست‌هایی که توسط دولت اکثریت نروژ مطرح شده همچنین تولید کنندگان بزرگ نفت و گاز اروپای غربی می‌توانند تا سال ۲۰۲۱ در جزایر لوفوتن در قطب شمال به حفاری خود ادامه دهند.

این آبها همچنین برای ماهیگیری مناسب هستند.

صنعت نفت همچنین از سیاست‌های دولت استقبال کرده که باعث باقی ماندن معافیت‌های مالیاتی برای کاوش در کنار چیزهای دیگر می‌شود.

گروه لابی نفت و گاز نروژ که شامل “اکوینور” و دیگر تولیدکنندگان اصلی نفت می‌شود در اعلامیه‌ای گفت: ما خوشحال هستیم که دولت خط گسترده سیاست‌های خود را ادامه می‌دهد و این باعث امنیت شغلی در سراسر کشور و افزایش درآمد برای جامعه است.

دولت همچنین اعلام کرده است که برای محدود کردن گرمایش جهانی به طور گسترده‌ای بر روی کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای تمرکز می‌کند. متن سیاست‌های ۱۸۰ صفحه‌ای دولت کلمه “نفت” را ۲۵ بار و کلمه “آب و هوا” را ۱۰۲ بار تکرار کرده است.

همچنین سه حزب ائتلاف اقلیت نخست وزیر بنابر درخواست دموکرات‌های مسیحی بر ایجاد یک حکم سفت و سخت بر روی قوانین سقط جنین توافق کرده‌اند.

دموکرات‌های مسیحی به علت اینکه با پوپولیست‌های راست حزب پیشرفت مخالف بودند از ورود به دولت سر باز می‌زدند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.