صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / شهید نواب صفوی پیشاهنگ نهضت امام خمینی(ره) و شهادت بود

حجت الاسلام والمسلمین حسینی الهاشمی:

شهید نواب صفوی پیشاهنگ نهضت امام خمینی(ره) و شهادت بود

یکی از همرزمان شهید نواب صفوی گفت: نواب صفوی پیشاهنگ نهضت امام خمینی(ره) و شهادت و مجاهدی تاریخ ساز بود.

به گزارش کسب و کار نیوز منطقه قم، حجت الاسلام والمسلمین سید معزالدین حسینی الهاشمی در بزرگداشت یاد و خاطره شهید نواب صفوی در جوار وادی السلام در قم عنوان کرد: او همه نامه های خود را با خطی زیبا و تلفیقی از عربی و نستعلیق به نام هوالعزیز آغاز می کرد.

این همرزم نواب صفوی افزود: وی از سن ۲۱ سالگی وارد کارزار مبارزه شد، نواب صفوی پیشاهنگ نهضت امام خمینی(ره) و مجاهدی تاریخ ساز بود.

وی اظهار کرد: امام خمینی(ره) در مورد این شهید گفت نواب مخلص بود اگر نگاهی به اثر آداب الصلاه امام خمینی(ره) بیندازیم می بینیم که ۸ رتبه در باب اخلاص برشمرده است که گاهی برخی از شاخصه های اخلاص در این کتاب برای ما قابل درک نیست.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی الهاشمی بیان کرد: همه باطن دین در ۳ کلمه یقین و اخلاص و توکل خلاصه می شود و شهید نواب صفوی هر سه ویژگی  شاخص را داشت.

وی خاطرنشان کرد: اگر شخصیت افرادی انقلابی و مجاهد همچون نواب صفوی را بشناسیم می توانیم تداوم دهنده انقلاب اسلامی باشیم.

این همرزم نواب صفوی عنوان کرد: برخی از جوانان در آن دوره وقتی می خواستند در مقابل ظالمان جور ایستادگی کنند از امثال شهید اندرزگو و نواب صفوی درس می گرفتند.

وی افزود: او بسیار محکم و بی مهابا سخن می گفت و وقتی متوجه شد احمد کسروی فردی معاند است و علیه تشیع کتابی نوشته اقدام به ترور او کرد. بنده ۸۳ اثر و نشریه و کتاب احمد کسروی را خوانده ام. وی دیدگاهی به جز غرب باوری و شیعه ستیزی نداشت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی الهاشمی بیان کرد: ایران در زمان طاغوت به آمریکا و غرب وابسته بود و وقتی نواب شنید که یکی از شخصیت های خارجی ملت ایران را تحقیر می کند و می گوید این ملت توانایی تولید هیچ کالایی را ندارد برآشفت و در مقابل یاوه گوئی آن فرد ایستاد.

وی اظهار کرد: نواب صفوی و همرزمان اش در جمعیت فداییان اسلام در دوران بسیار خفقان رژیم ستمشاهی تا پای جان ایتسادگی کردند.

این همرزم نواب صفوی خاطرنشان کرد: نواب دغدغه آزادی ایران را داشت و می خواست عزت و سرافرازی این کشور را ببیند.

وی عنوان کرد: فدائیان اسلام یک گرایش مذهبی و انقلابی داشتند که در یک دهه فعالیت سیاسی جدی از سال ۱۳۲۴ تا ۱۳۳۴ تأثیر عمیقی در صحنه سیاسی و مذهبی کشور برجای گذاشتند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی الهاشمی عنوان کرد: متاسفانه وقتی مصدق روی کار آمد نواب صفوی به زندان افتاده بود اما مصدق توجهی به آزاد کردن نواب صفوی در این مدت ۲۰ ماه نداشت و در مدت زندان شدن او حوادث ناگواری اتفاق افتاد. مصدق در خور انقلاب اسلامی نبود. افرادی که از مصدق و کارهایش دفاع می کنند یا انقلاب را نمی شناسند و یا قصد خیانت دارند.

این آئین گرامیداشت به همت دفتر جمعیت فدائیان اسلام و اداره کل اوقاف و امور خیریه و بنیاد شهید برگزار شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.