صفحه اصلی / اقتصادی / کشاورزی / عملیات اجرایی دو طرح کشاورزی در بروجن آغاز شد
عملیات اجرایی دو طرح کشاورزی در بروجن آغاز شد

با حضور وزیر جهاد کشاورزی

عملیات اجرایی دو طرح کشاورزی در بروجن آغاز شد

عملیات اجرایی دو طرح کشاورزی امروز (پنجشنبه) با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان بروجن چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش کسب و کار نیوز ، رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: این دو طرح شامل مجتمع کشت و صنعت گیاهان دارویی در سفید دشت و گلخانه شاخه بریده در گندمان بروجن است.
ذبیح الله غریب روز پنجشنبه در آیین کلنگ زنی این طرح ها افزود:مجتمع کشت و صنعت گیاهان دارویی سفید دشت در مساحتی افزون بر ۱۷۰ هکتار برای کشت گل محمدی، آنغوذه، گل گاو زبان و زعفران احداث می شود.
وی گفت : در این طرح بیش از ۳۳۰ هزار اصله نهال گل محمدی کشت و زمینه اشتغال ۸۰ نفر فراهم می شود.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ، از احداث واحد صنایع تبدیلی در حاشیه این طرح در آینده خبر داد و گفت: برای راه اندازی این طرح ۱۵۰میلیارد ریال پیش بینی شده است که ۲۵ میلیارد ریال آن آورده متقاضی و مابقی تسهیلات بانکی است.
غریب افزود : طرح گلخانه شاخه بریده نیز در زمینی به مساحت ۱٫۲هکتار احداث می شود که زمینه اشتغال ۳۰ نفر را فراهم خواهد کرد.
وی گفت: برای احداث این مجتمع ۴۸ میلیارد ریال پیش بینی شده است که ۴۰ میلیارد ریال آن سهم آورده متقاضی و مابقی از محل تسهیلات بانکی تامین می شود.
به گزارش کسب و کار نیوز، بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری با تامین یک سوم درآمد مردم استان، سالانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصول گیاهی و دامی با ۳۰ هزار میلیارد ریال درآمدزایی دارد.
این استان در دولت یازدهم در بخش کشاورزی، رتبه برتر ۷ محصول تولیدی کشور را کسب کرده است.
این استان با تولید حدود ۲۳ هزار تن ماهی سردآبی (قزل آلا) و تولید ۲۴ هزار تن بادام رقم مامایی صادراتی، رتبه نخست تولید این محصولات را به خود اختصاص داده است.
هم اکنون حدود ۶۶ هزار بهره بردار چهارمحال و بختیاری از بخش کشاورزی و دامپروری ارتزاق می کنند.
وزیر جهاد کشاورزی در سفر یکروزه به استان چهارمحال وبختیاری از طرح های کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان های بروجن و لردگان دیدن می کند.
۷۳۶۰/۶۱۹۹/۲۰۹۷

همچنین مطالعه کنید:

پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم

به گزارش کسب و کار نیوز، سهراب سهرابی افزود: هماهنگی های لازم با شرکت بازرگانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.