صفحه اصلی / استان ها / زنجان / کودکانی که نزد بستگان خود زندگی می‌کنند، ولی یارانه دریافت می‌کنند!
کودکانی که نزد بستگان خود زندگی می‌کنند، ولی یارانه دریافت می‌کنند!

کودکانی که نزد بستگان خود زندگی می‌کنند، ولی یارانه دریافت می‌کنند!

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: کودکانی که نزد بستگان نسبی یا سببی خود زندگی می‌کنند و هیچ حامی مالی و رفاهی ندارند، ماهیانه 3 میلیون و 700 هزار ریال از بهزیستی یارانه دریافت می‌کنند.

کودک

محمد محمدی‌قیداری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: یکی از رویکردهای بهزیستی، حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست است و در حال حاضر ۲۶۰ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست در خانه و خانواده نگهداری می‌شوند؛ در واقع کودکان نگهداری شده در مراکز تحت پوشش، بی‌سرپرست و بدسرپرست هستند و به دستور مقام قضایی به این مراکز سپرده می‌شوند.

این مسئول با تاکید بر این‌که خدمات تخصصی ارائه شده در انواع مراقبت در خانواده (زیستی و خویشاوندی) باید متناسب با شرایط خانواده باشد، ادامه داد: خدماتی از جمله کمک مالی، ‌مشاوره،‌ مددکاری اجتماعی و مواردی از این دست بنا به پیشنهاد مددکار اجتماعی و با تایید کمیته شبه خانواده استان ارائه می‌شود. البته در این فرایند، فرد نگهداری کننده از کودک، بنا بر شرایط باید دارای حکم قیومیت و یا امین موقت باشد.

وی با اشاره به حضور ۶۰ کودک در مراکز بهزیستی، افزود: این نهاد از چهار خانه کودک و نوجوان غیر دولتی دختران و پسران (به تفکیک سنی ۷ تا ۱۲ سال و ۱۳ تا ۱۸ سال)، همچنین یک مرکز دولتی شیرخوارگاه با رنج سنی ۰ تا ۶ سال برخوردار است. این در حالی است که تأمین بهداشت روانی کودکان و نوجوانان از مسایل بسیار مهم این کودکان به شمار می‌رود.

محمدی‌قیداری یادآور شد: کودکان، آینده‌سازان اجتماع هستند و زمانی فرد مفیدی برای خانواده خواهند بود که در خانواده‌ای سالم تربیت شده باشند. به همین دلیل، واگذاری کودکان به خانواده‌های متقاضی با دقت و حساسیت بسیار زیادی صورت می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به حمایت خیران و حامیان از ۳۵۰ کودک، خاطر نشان کرد: کودکانی که نیاز به یاری خیران دارند و در خانواده زندگی می‌کنند، با استفاده از طرح حامی به خیری معرفی می‌شوند و شماره‌حسابی برای آن‌ها ایجاد می‌شود تا کمک‌های نقدی را دریافت کنند. با توجه به این طرح، معاونت مشارکت‌های مردمی مشخصات همه کودکان را احصا کرده و در اختیار فرد حامی قرار می‌دهد تا ماهانه و یا سالانه مبلغی به حساب آن‌ها واریز شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.