صفحه اصلی / استان ها / همدان / شمار فراوان بروز سکته‌های مغزی در استان همدان
شمار فراوان بروز سکته‌های مغزی در استان همدان

شمار فراوان بروز سکته‌های مغزی در استان همدان

یک متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب از شمار فراوان بروز سکته‌های مغزی در استان همدان خبر داد.

سکته مغزی

دکتر «مهردوخت مزده» در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مراجعه روزانه ۵ الی ۶ نفر به اورژانس بیمارستان سینا به‌علت سکته مغزی، گفت: فاکتورهای گوناگونی برای بروز سکته مغزی از جمله پر فشاری خون، چربی، مصرف دخانیات، آلودگی هوا، تغذیه نامناسب، تبلیغات نادرست محصولات خوراکی با طعم‌دهنده‌ها در زمینه‌سازی بروز سکته مغزی موثر هستند. 

وی بابیان این‌که سکته مغزی در مردان نسبت به زنان اندکی بیشتر است، افزود: اغلب افراد بالای ۶۰ سال و جوانان زیر ۴۰ سال به‌علت بیماری‌های قلبی و خونی در معرض سکته مغزی قرار دارند.

این متخصص مغزواعصاب سکته مغزی را مخصوص گروه شغلی خاصی نداست و گفت: در همه گروه‌های شغلی حتی ورزشکاران نیز شاهد بروز سکته مغزی هستیم، چون تغذیه نامناسب و استفاده از موادغذایی مضر عامل مهم این نوع سکته است.

مزده انجام آزمایش هر ۶ ماه برای افراد بالای ۶۰ سال، دوری از دخانیات و کاهش استرس و هیجان را از عوامل پیشگیرانه و مراقبتی در بروز سکته مغزی دانست و خاطرنشان کرد: استفاده از غذاهای کم‌نمک، بدون چربی و جایگزین کردن گوشت سفید به جای گوشت قرمز نیز از دیگر عوامل مراقبتی در مقابل سکته مغزی است.

وی ادامه داد: درشهرهای بزرگی مانند تهران، مراکز مراقبتی و پیشگیرانه بیماری‌های مغزی وجود دارد اما متأسفانه این دسته از مراکز هنوز در استان همدان راه‌اندازی نشده است.

این متخصص مغزو اعصاب توصیه کرد: افراد به محض مشاهده اختلال در صورت و بازو مانند فلج شدن صورت، کم‌زوری بازوان و اختلال در تکلم باید تا کمتر از ۴.۵ ساعت بیماران را برای رسیدگی و جلوگیری از بروز سکته مغزی به بیمارستان برسانند.

 وی با اشاره به انجام رایگان فیزیوتراپی، کاردرمانی وتوانبخشی برای بیمارن مغزی، و تزریق آمپول ویژه سکته مغزی، یادآور شد: افراد می‌توانند با مشاهده بیماران مشکوک به سکته مغزی با شماره ۷۲۴ تماس بگیرند.

انتهای پیام

دبیر:آرزو سعید

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.