صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / خودروهای پیش فروش شده با قیمت قطعی مشمول افزایش قیمت نمی شود
خودروهای پیش فروش شده با قیمت قطعی مشمول افزایش قیمت نمی شود

واکنش وزیر صنعت به اعتراض های خریداران خودرو:

خودروهای پیش فروش شده با قیمت قطعی مشمول افزایش قیمت نمی شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت در واکنش به اعتراض امروز(چهارشنبه) برخی خریداران خودرو در مقابل این وزارتخانه تاکید کرد، خودروهایی که پیش از این با قیمت قطعی پیش‌فروش شده‌اند، مشمول افزایش قیمت‌های جدید نمی‌شوند.

به گزارش کسب و کار نیوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت، امروز نیز همچون چند روز اخیر، برخی از خریداران خودروهای داخلی در اعتراض به برخی شرایط تحویل خودرو از جمله افزایش قیمت های اخیر در مقابل ساختمان اصلی وزارتخانه اعتراض کردند که این موضوع واکنش وزیر صنعت را به دنبال داشت.
«رضا رحمانی» در این زمینه خاطرنشان کرد: «وزیر صنعت در کنار مردم و مطالبه‌گر حقوق مردم از خودروسازان است. در جلسات روزهای اخیر به جد از مدیران ۲ خودروساز بزرگ خواسته شده که براساس قراردادها روند تحویل خودروها تسریع شود و قراردادهای قطعی مشمول افزایش قیمت نمی‌شود».
برپایه این گزارش، هفته گذشته پس از صدور مجوز ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، قیمت جدید خودروهای پرتیراژ داخلی اعلام شد.
به گزارش کسب و کار نیوز، پس از ماه ها انتظار بازار خودرو، تلاش خودروسازان برای افزایش قیمت ها به دلیل تعدیل نرخ ارز سرانجام نتیجه داد و در روزهای گذشته ایران خودرو و سایپا به عنوان خودروسازان اصلی کشور قیمت نهایی تولیدات خود را طبق مجوز ستاد تنظیم بازار اعلام کردند.
براین اساس، قیمت تولیدات تا پایان دی ماه با احتساب ارزش افزوده، خدمات، بیمه و مالیات شماره گذاری بر مبنای ۳۰ درصد افزایش قیمت به فروش خواهد رفت.
برای سایر ثبت نام کنندگان از دی ماه به بعد نیز برپایه «پنج درصد زیر قیمت بازار» تعیین قیمت می شود.
اقتصام*۳۰۶۵** ۲۰۲۳

همچنین مطالعه کنید:

واردات ۳۰ تن طلا به کشور در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد رضوانی‌فر رئیس کل گمرک ایران گفت: ۲۹ تن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.