صفحه اصلی / استان ها / همدان / افزایش ۲۵ درصدی وحوش منطقه حفاظت‌شده «آلموبلاغ»
افزایش ۲۵ درصدی وحوش منطقه حفاظت‌شده «آلموبلاغ»

افزایش ۲۵ درصدی وحوش منطقه حفاظت‌شده «آلموبلاغ»

مدیر اداره محیط‌زیست اسدآباد از افزایش 25 درصدی وحوش منطقه حفاظت‌شده آلموبلاغ این شهرستان خبر داد.

وحوش

«روح‌الله زال‌پور» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در فرآیند سرشماری زمستانه وحوش منطقه حفاظت‌شده آلموبلاغ تعداد قوچ و میش این منطقه از ۴۰ راس در سال گذشته به ۵۰ راس در سال جاری افزایش داشته است.

وی با اشاره به انجام سرشماری زمستانه وحوش منطقه حفاظت‌شده آلموبلاغ در ۱۰ دی‌ماه با مشارکت پرسنل اداره‌کل محیط‌زیست و همکاری شهرستان‌های مجاور منطقه آلموبلاغ افزود: هر سال طبق دستورالعمل‌های سرشماری در طول سال ۲ بار در مناطق حفاظت شده و آزاد شامل یکبار در فصل میان بهار و تابستان و بار دوم در فصل زمستان سرشماری پستانداران انجام می‌گیرد که در سرشماری زمستانه آمار وحوش این شهرستان در منطقه حفاظت‌شده آلموبلاغ رو به افزایش بوده است.

مدیر اداره محیط‌زیست اسدآباد هم‌چنین  تصریح کرد: در این سرشماری زمستانه، شماتر گرازها نیز افزایش چندین برابری داشته و حیوانات گرگ، تشتی، خرگوش، کفتار، کبک، پرندگان شکاری و عقاب تعداد بیشتری مشاهده شد.

زال‌پور در ادامه با اشاره به سرشماری پرندگان کنار آبزی این شهرستان در تالاب پیرسلمان در هفته جاری  نیز یادآور شد: این سرشماری هم با همکاری اداره‌کل و محیط‌زیست شهرستان انجام گرفت که در این فرآیند اردک سرسبز، اگرت، حواصیل، پرندگان شکاری زیست‌کننده در کنار تالاب‌ها و حوزه‌های آبی و سنقر تالابی مشاهده شد که این آمار گویای وضعیت خوب شهرستان در این رابطه بود.

وی هم‌چنین در رابطه با وضعیت تالاب پیرسلمان اسدآباد خاطرنشان کرد: طی ۴ سال گذشته تالاب پیرسلمان اسدآباد خوشبختانه دیگر دچار خشکسالی نشده و این تالاب دارای  وضعیت آبی خوبی است که در صورت تداوم وضعیت بارندگی‌ها در سال آینده نیز قطع به یقین تالاب پیرسلمان به‌عنوان تنها تالاب طبیعی و زنده استان همدان با خشکسالی مواجه نخواهد شد.

انتهای پیام

دبیر: آرزو سعید

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.