صفحه اصلی / اقتصادی / صنعت و معدن / پنج پروانه اکتشافی معدنی امروز و فردا واگذار می شود
پنج پروانه اکتشافی معدنی امروز و فردا واگذار می شود

پنج پروانه اکتشافی معدنی امروز و فردا واگذار می شود

معاون اکتشاف سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات ‌معدنی کشور از عملیاتی شدن مزایده پنج پروانه اکتشافی شامل پلی متال، طلا، گلاکونیت و ید در استان‌های خراسان رضوی و گلستان در امروز و فردا خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز از سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، «عباس گل‌محمدی» افزود: پیرو مجوزهای اخذ شده، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور از این پس می‌تواند محدوده‌های معدنی و سایر مجوزهای معدنی صادر شده به نام این سازمان را از طریق مزایده عمومی به بخش خصوصی توانمند در زمینه معدن واگذار کند.
به گفته وی، مقدمات قانونی و اداری این مزایده‌ها طی شده و امروز آگهی واگذاری پروانه‌های اکتشافی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور در روزنامه‌ نوبت صبح قدس و فردا در روزنامه جام‌جم منتشر می شود.
وی اظهار داشت: این سازمان از عموم علاقه ‌مندان معدنی و بخش خصوصی دارای توان فنی و مالی مناسب برای شرکت در این مزایده دعوت به عمل می‌آورد.
این مسئول خاطرنشان کرد: مطابق اسناد مزایده اطلاع رسانی عمومی وضعیت و اطلاعات قابل ارائه به پیشنهاد دهندگان برای پروانه‌های ذکر شده در جلسه توجیهی در تاریخ ۱۳بهمن ماه آینده انجام خواهد شد.
به گزارش کسب و کار نیوز، در هفت ماه نخست امسال ۵۹۷ فقره پروانه اکتشاف معدنی صادر شد که در مقایسه با هفت ماه پارسال، هفت درصد افزایش داشته است.
این در حالی است که تعداد گواهی کشف های صادر شده معدنی در این مدت، ۲۸۴ فقره بوده و همچنین ۳۳۱ پروانه بهره برداری معدنی صادر شده است که در مقایسه با هفت ماه پارسال به ترتیب کاهش ۳٫۷ درصدی و ۲۱ درصدی نشان می دهد.
اقتصام*۳۰۶۵**۹۱۸۹

همچنین مطالعه کنید:

رییس سازمان استاندارد: استاندارد خودروها را مداوم رصد می‌کنیم

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی اسلام‌پناه در خصوص کیفی‌سازی خودروها توضیح داد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.