صفحه اصلی / اقتصادی / کشاورزی / ششمین نمایشگاه بین المللی سم و نهادهای کشاورزی گشایش یافت
ششمین نمایشگاه بین المللی سم و نهادهای کشاورزی گشایش یافت

ششمین نمایشگاه بین المللی سم و نهادهای کشاورزی گشایش یافت

معاونان امور زراعی و باغی وزیر جهاد کشاورزی امروز (سه شنبه) به بوستان گفتگو رفتند تا در آیین گشایش ششمین نمایشگاه بین المللی سم، کود و نهاده های کشاورزی حضور داشته باشند.

به گزارش کسب و کار نیوز، در این نمایشگاه ۱۱۰ شرکت داخلی و خارجی انواع نهاده های کشاورزی مانند سم، کود و بذر را ارائه می کنند.
هدف از برگزاری این نمایشگاه، آشنایی کشاورزان با آخرین دستاوردها و معرفی نهاده های کشاورزی جدید شامل سم، کود، بذر، سمپاش و مواد بیولوژیک، ترویج و آموزش مصرف است.
از آنجا که بخش زیادی از تولیدکنندگان سموم کشاورزی کشور، کار واردات نیز انجام می دهند، بنابراین در این نمایشگاه سموم خارجی نیز ارایه می شود.
نایب رئیس انجمن تولید کنندگان سموم دفع آفات نباتی ایران بیست و سوم دی ماه به ایرنا گفت: با رفع مشکلاتی مانند وقفه واردات مواد اولیه، سموم مورد نیاز بخش کشاورزی تامین شده است و کمبودی در این زمینه نداریم.
«فرید رحمتی» افزود: با پیگیری های معاونت امور زراعی و سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی اکنون ۸۰ درصد مواد اولیه انواع سموم مورد نیاز بخش کشاورزی از محل واردات و تولید داخل تدارک دیده شده است.
به گفته وی، نیاز مصرفی سالیانه سم در کشور ۲۵ هزار تا ۳۰ هزار تن است که نزدیک ۲۵ درصد آن از محل واردات و ۷۵ درصد در شرکت های داخلی تهیه می شود.
ششمین نمایشگاه بین المللی سم، کود و نهاده های کشاورزی تا بیست و هشتم دی ماه به مدت چهار روز در بوستان گفتگو تهران برگزار می شود.

اقتصام*۹۱۸۶*۶۹۸۴*۱۹۶۱*

همچنین مطالعه کنید:

از صادرات مرغ به کشورهای هدف حمایت می‌کنیم/ ادامه خرید مرغ مازاد تولیدکنندگان

به گزارش کسب و کار نیوز، حسین شیرزاد – مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.