صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / زمین مورد نیاز برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی واگذار می شود
زمین مورد نیاز برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی واگذار می شود

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن:

زمین مورد نیاز برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی واگذار می شود

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه این سازمان در شهرها و محدوده های شهرها هم اکنون یک و نیم میلیون هکتار زمین در اختیار دارد، گفت: در تامین زمین برای ساخت 200 هزار واحد مسکونی هیچگونه مشکلی نیست و این زمین ها به نهادهای ذیربط واگذار می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز «علی نبیان» روز سه شنبه در نخستین نمایشگاه بین المللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری در جمع خبرنگاران افزود: تامین زمین مورد نیاز برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح بازآفرینی شهری به این سازمان محول شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: برای تامین زمین مورد نیاز ۱۰۰ هزار واحد مسکونی ۱۵ روز پیش هماهنگی‌های لازم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شد تا زمین های مورد نیاز در استان هایی که مورد نظر بنیاد مسکن است در اختیار این بنیاد قرار گیرد.
به گفته وی در طرح بازآفرینی شهری زمین هایی که برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی مورد نیاز است توسط شرکت بازآفرینی شهری اعلام شده و ما هم اکنون به دنبال واگذاری این زمین‌ها هستیم.
نبیان با اشاره به عملکرد سازمان ملی زمین و مسکن در دولت تدبیر و امید، اظهار داشت از زمان آغاز بکار دولت تدبیر و امید تاکنون ۶ هزار و ۶۱۳ قطعه از اراضی غیر مسکونی این سازمان به مساحت هفت هزار و ۳۲۰ هکتار برای بهره‌برداری های فرهنگی، آموزشی و ورزشی به دستگاه‌های اجرایی ذیربط واگذار شده است.
وی افزود: تاکنون در ۲۸ استان کشور مجوز تکمیل و آماده سازی ۱۳۶ سایت مسکن مهر به ارزش ۲ هزار و ۲۰۱ میلیارد ریال صادر شده و در ۲۱ استان کشور نیز مجوز پرداخت به ۶۲ پروژه مسکن مهر به مبلغ یک هزار و ۴۵ میلیارد ریال ابلاغ شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی به اقدامات این سازمان در حوزه شفاف سازی و بروز آوری اطلاعات سامانه یکپارچه مدیریت اراضی و مستغلات کشور اشاره کرد و گفت: بازنگری و پیگیری پیاده سازی فرایندهای قانونی در حوزه املاک حقوقی در سامانه یکپارچه مدیریت اراضی توسط این سازمان پیگیری می شود.
وی اضافه کرد: از سال ۹۴ تاکنون با تشکیل یگان حفاظت اراضی ملی، این یگان موفق شده از تعرض به زمین های دولتی و ملی به صورت آنلاین (بر خط) جلوگیری کند.
نبیان درباره سامانه ملی املاک و اسکان نیز گفت: آماده سازی این سامانه از سازمان ملی زمین و مسکن به معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی محول شده که آماده سازی این سامانه نیازمند همکاری همه دستگاه های اجرایی کشور است .
به گزارش کسب و کار نیوز، بر اساس طرح اقدام ملی قرار شده است بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شرکت بازآفرینی شهری و شرکت عمران شهرهای ‌جدید تا پایان سال ۱۳۹۹ در مجموع ۴۰۰ هزار واحد مسکونی بسازند و در اختیار محرومان قرار دهند.
اقتصام ۱۱۰۸**۲۰۲۲

همچنین مطالعه کنید:

ثبت تمامی آگهی‌های انتشار در سکو‌های اینترنتی در سامانه املاک و اسکان الزامی شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصادو مسکن وزارت راه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.