صفحه اصلی / استان ها / کرمان / زمان مناسبی برای حذف چهار صفر از پول ملی نیست
زمان مناسبی برای حذف چهار صفر از پول ملی نیست

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی:

زمان مناسبی برای حذف چهار صفر از پول ملی نیست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص حذف چهار صفر از پول ملی، بیان کرد: این قضیه در بعد روانی، تورم و ارزش پول ملی اثرگذار است اما الان شاید موقع مناسبی برای این کار هزینه‌بر نبود اما در مجموع موافق آن هستیم.

حذف صفر

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد ‌محمدی انارکی شامگاه ۲۴ دی ماه در نشست خبری که در دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب مس برگزار شد زمان بهره‌برداری از کارخانه اسید مجتمع مس سرچشمه رفسنجان را پایان سال جاری اعلام کرد.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد اداره تعزیرات حکومتی که بدون مدیر اداره می‌شود و آموزش و پرورش نیز با سرپرست، اظهار کرد: برای انتخاب رئیس این اداره بحث استعلام است و تا پایان هفته جاری جواب استعلام داده می‌شود برای اداره تعزیرات دنبال فردی بومی هستیم یکی، دو نفر که اهل رفسنجان و در کرمان هستند پیشنهاد دادیم قبول نکردند ضمن اینکه برای این اداره فردی با پایه قضائی باید مسئولیت قبول کند.

وی با اشاره به وجود ۳۴ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رفسنجان، افزود: رفسنجان دارای کمترین چاه غیر مجاز در سطح کشور است که این موضوع ناشی از وجود بهترین کشاورزان است.

وی ادامه داد: برای تعیین‌تکلیف ۱۳ حلقه چاه باید تصمیم‌گیری شود، تعدادی چاه فرم شماره ۵ دارند و منتظر حکم دیوان عدالت اداری هستند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی مجتمع مس رفسنجان گفت: در این حوزه باید مس بیشتر کمک کند به ویژه از روابط‌عمومی این مجتمع انتظار داریم به مسائل فرهنگی که خنثی‌کننده آسیب‌های اجتماعی هستند بیش از پیش کمک کند، همچنین خانه مطبوعات را که زبان گویای مردم است بیشتر حمایت کند تا تقویت شود.

محمدی انارکی در پاسخ به سئوالی در مورد فروش اموال غیرمنقول شرکت تعاونی پسته توضیح داد: شرکت پسته رفسنجان تابع قوانین شرکت‌های تعاونی است و تصمیم‌گیری‌ها در آن بر اساس نظر مجمع عمومی است، فروش اموال برای بهینه‌سازی بوده گزارش خاصی از فروش اموال شرکت نداریم.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس در ادامه به وجود بیش از ۷۰ هزار تبعه افغانستانی و معضلات و مشکلات آنها برای شهرستان رفسنجان اشاره و بیان کرد: ۱۶ شهرستان کشور مهمانشهر دارند و با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند در رابطه با آن طرحی در کشور دنبال می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره استانی‌شدن انتخابات، تصریح کرد: استانی‌شدن انتخابات در صورتی خوب است که همه زیرساخت‌ها فراهم باشد، دو فوریت این طرح رای آورده و جزئیات آن هنوز شروع نشده است اما آنچه در این طرح اهمیت دارد فعالیت احزاب به صورت استانی است، احزاب ما ضعیف هستند ما حزب قوی در استان نداریم.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس به موضوع امهال وام‌های کشاورزی نیز اشاره کرد و عدم همکاری بانک کشاورزی که از یک هزار میلیاردتومان وام کشاورزی استان که باید امهال شود ۷۵۰ میلیارد تومان مربوط به این بانک است را یادآور شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با مجمع نمایندگان استان برای موضوع امهال وام‌های کشاورزی جلسه‌ای جهت افزایش سهم استان برگزار کردیم که امیدواریم نتیجه‌بخش باشد تا همکاری بیشتر بانک‌ها رقم بخورد.

محمدی انارکی از راه‌اندازی کارخانه اسید سرچشمه تا پایان امسال خبر داد و افزود: سالانه ۷۰۰ هزار نفر بیکار به جمعیت بیکاران در کشور اضافه می‌شود، بودن شرکت مس در این منطقه توقعات را برای ایجاد اشتغال بالا می‌برد که حق مردم است و انتظار داریم این شرکت نیروی بومی به کار گیرد و خارج از حواشی برنامه داشته باشد برای سال آینده هم آزمون برگزار و نیروی بومی جذب کند.

وی همچنین از کلنگ‌زنی دو پروژه نیروگاه خورشیدی هفت مگاواتی در منطقه ویژه اقتصادی و پروژه ۵۰ مگاواتی برق رفسنجان در این منطقه در آینده نزدیک خبر داد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کلزا

پیش‌بینی برداشت ۵۰۰۰ تن دانه‌های روغنی از مزارع استان کرمان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “عباس سعیدی” در جریان برداشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.