پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / رونمایی از اطلس سرمایه‌گذاری ناحیه نوآوری شریف/ راه‌اندازی ۵ مرکز نوآوری جدید طی یک سال آینده
رونمایی از اطلس سرمایه‌گذاری ناحیه نوآوری شریف/ راه‌اندازی ۵ مرکز نوآوری جدید طی یک سال آینده

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف خبر داد

رونمایی از اطلس سرمایه‌گذاری ناحیه نوآوری شریف/ راه‌اندازی ۵ مرکز نوآوری جدید طی یک سال آینده

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف از طراحی اطلس سرمایه‌گذاری ناحیه نوآوری شریف خبر داد و گفت: این اطلس هفته آخر اردیبهشت‌ماه سال ۹۸ رونمایی می‌شود.

شریف

به گزارش کسب و کار نیوز، مهندس دهبیدی‌پور رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه در مراسم معرفی و ارائه برنامه‌های توسعه ناحیه نوآوری شریف با بیان اینکه استفاده حداکثری از بخش خصوصی جزو رویکردهای پارک علم و فناوری است، اظهار داشت: ناحیه نوآوری شریف بدون تکیه بر بودجه‌های دولتی و با این محوریت و رویکرد توسعه می‌یابد.

وی ناحیه نوآوری را کانون امید و ارزش آفرینی شهر دانست و افزود: در حال حاضر منطقه ۲ تهران با مساحت ۲۵۰ هکتار دارای ۵ ایستگاه مترو، ۲ خط بی آر تی، دسترسی مناسب به فرودگاه و پایانه مسافربری غرب است که این مسئله از لحاظ زیر ساخت‌های حمل و نقلی و دسترسی برای شکل‌گیری ناحیه نوآوری بسیار اهمیت دارد.

مهندس دهبیدی‌پور ادامه داد: طی مطالعات علمی در شکل‌گیری نواحی نوآوری در کشورهای مختلف از سوی شتاب دهنده بانا به این نتیجه رسیدیم که نهادهای این نواحی شامل محرکان نوآوری، پرورش دهندگان نوآوری، امکانات رفاهی، دارایی‌های فیزیکی عمومی و خصوصی و دارایی‌های ارتباطی هستند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به مطالعاتی که بر روی ۲۱ ناحیه نوآوری صورت گرفته است، اظهار داشت: خلاصه این مطالعات نشان می‌دهد که وجود مشوق‌های خاص دولتی به شرکت‌های مستقر، حضور رهبران نوآوری و هدایت بازیگران مستقر در ناحیه، توجه به ۳ فاکتور زندگی، نور و کار برای مردمان مستقر در آنجا و تاکید بر تغییر المان‌های شهری در راستای نوآوری و طراحی خلاقانه در ناحیه از جمله مهمترین عواملی هستند که در موفقیت نواحی نوآوری تاثیرگذار بوده‌اند.

وی در ادامه به ناحیه نوآوری دانشگاه ام آی تی اشاره کرد و تصریح کرد: ناحیه نوآوری این دانشگاه به گونه‌ای طراحی شده است که هم اکنون ۳۰ هزار شرکت دانش بنیان از سوی فارغ‌التحصیلان در آنجا شکل گرفته و سالانه ۲ تریلیون دلار نیز درآمد دارند.

مهندس دهبیدی‌پور همچنین از طراحی اطلس سرمایه‌گذاری ناحیه نوآوری شریف خبر داد و گفت: این اطلس هفته آخر اردیبهشت‌ماه سال ۹۸ رونمایی می‌شود.

وی اظهار داشت: برج فناوری طرشت تاکنون ۴۸ درصد پیشرفت داشته است و طبق پیش‌بینی‌ها در تابستان سال ۱۳۹۹ افتتاح خواهد شد. این برج با زیربنای ۲۵ هزار متر مربع شامل ۱۵ طبقه و ۱۲۰ واحد مجزا می‌شود که برای ۱۵۰۰ نفر شغل ایجاد می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم،مهندس دهبیدی‌پور درخصوص خروجی ناحیه نوآوری شریف طی یک سال آینده (زمستان ۹۸) بیان کرد: طراحی ۳۰ بسته سرمایه‌گذاری، راه‌اندازی ۵ مرکز نوآوری جدید، آغاز ۳ پروژه جدید از مشارکت سرمایه‌گذاران، عبور تعداد شرکت‌های ناحیه از مرز ۵۰۰، طراحی و اجرای المان‌های شهری در منطقه از جمله مواردی هستند که به آن‌ها خواهیم رسید.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.