صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / تفاهم همکاری ۱۸۰ هزار میلیارد ریالی توسعه گلستان امضا شد
تفاهم همکاری ۱۸۰ هزار میلیارد ریالی توسعه گلستان امضا شد

با حضور رئیس جمهوری؛

تفاهم همکاری ۱۸۰ هزار میلیارد ریالی توسعه گلستان امضا شد

تفاهم نامه همکاری 180 هزار میلیارد ریالی برای توسعه بخش های زیرساختی، تولیدی و صنعتی استان گلستان عصر امروز دوشنبه با حضور رئیس جمهوری در گرگان امضا شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، در این مراسم ۳۸ تفاهم نامه در بخش های گوناگون استان امضا شد که توسعه نیروگاه علی آباد، ایجاد گلخانه، مشارکت در ایجاد پنبه ارگانیک، تولید بذر هیبریدی، پروژه های آب شیرین کن از جمله این طرح ها است.
در این مراسم همچنین طرح های عمرانی و زیرساختی استان گلستان به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.
در این نشست ۶۱۴ طرح وزارت جهادکشاورزی با اعتبار ۱۹ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۸ هزار و ۴۵۱ طرح بهره برداری و یا عملیات ساخت آن آغاز شد.
در بخش وزارت صنعت، معدن و تجارت ۳۱ پروژه از جمله واحد تولیدی شورابه یُد به بهره برداری رسید.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم بهره برداری از این طرح ها گفت که راه اندازی طرح های صنعتی گلستان امسال ۱۵ درصد بیشتر شده است.
در بخش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بهره برداری از ۲۳ سایت همراه اول با سرمایه گذاری ۱۶۰ میلیارد ریالی و ایرانسل با احداث ۱۸۸ سایت و سرمایه گذاری ۵۰۴ میلیارد ریالی از جمله طرح ها بود که از طریق آنها پوشش شبکه تلفن همراه در گلستان صد درصدی شد.
بهره مندی ۸۱ روستای گلستان از اینترنت پرسرعت از دیگر طرح های افتتاحی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود.
در بخش وزارت نیرو، ساخت مجتمع آبرسانی ۱۶ روستا، احداث نیروگاه خورشیدی، برق رسانی روستایی و نیروگاه مقیاس کوچک، زهکشی ۶ هزار هکتار از اراضی شوره زار شمال استان آغاز شد.
در بخش وزارت راه و شهرسازی، توسعه و نوسازی فرودگاه گرگان، توسعه ترمینال فرودگاه، بزرگراه گرگان بجنورد به طول ۵۰ کیلومتر، ۲۲۰ واحد مسکن مهر، ۱۰ کیلومتر راه روستایی و ۴ ساختمان اداری در شهرهای گلستان از جمله طرح های مرتبط بود.
دکتر روحانی رئیس جمهوری نیز در آیین بهره برداری از این طرح ها خواستار رفع خطر نقاط حادثه خیز استان شد و گفت: دولت اعتبار لازم برای رفع برخی نقاط آسیب پذیر را تامین خواهد کرد.
در بخش گردشگری هم بهره برداری از چند هتل، ۱۲ طرح میراثی با سرمایه گذاری یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال و ۷۰ واحد بوم گردی بود و همچنین عملیات ساخت ۱۲ طرح گردشگری شامل هتل، مجتمع های تفریحی و بازارچه های صنایع دستی با اعتبار ۱۶ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال آغاز شد.
در بخش اقدامات بنیاد مستضعفان طرح کشت زیتون در ۷۲۲ هکتار با اشتغال ۱۲۰ نفر و ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال و احداث نهالستان با ظرفیت یک میلیون نهال آغاز شد.
همچنین در این سفر ۲ هزار سند روستایی با ۵۸۰ میلیارد ریال ارزش اقتصادی تقدیم مردم استان شد.
در بخش جمعیت هلال احمر استان گلستان نیز بهره برداری از ۴۰ خانه هلال احمر آغاز و طرح کاروان سلامت آغاز شد.
۳۰۹۱/۱۶۴۸/۲۷۲۹

همچنین مطالعه کنید:

جزییات واگذاری زمین در روستاهای تهران به مردم/ ۴۶ درصد واحد‌های روستایی مقاوم نیستند

به گزارش کسب و کار نیوز ، مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران به گزارش خبرنگار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.