صفحه اصلی / استان ها / مرکزی / تکلیف ۴۰۰۰ چاه غیرمجاز استان مرکزی روشن شود
تکلیف ۴۰۰۰ چاه غیرمجاز استان مرکزی روشن شود

استاندار:

تکلیف ۴۰۰۰ چاه غیرمجاز استان مرکزی روشن شود

استاندار مرکزی گفت: بیش از 4 هزار چاه غیرمجاز در استان مرکزی وجود دارد که هرچه زودتر باید تعیین تکلیف شوند .

استاندار مرکزی

به گزارش کسب و کار نیوز، سیدعلی آقازاده در آیین نکوداشت برگزیدگان عرصه کشاورزی با اشاره به اینکه استان مرکزی یک استان کشاورزی است، اظهار کرد: در سال‌های گذشته به سبب مصرف بی‌رویه آب‌های زیرزمینی مشکلاتی در حوزه کشاورزی ایجاد شده که البته در این خصوص خشکسالی هم بی تاثیر نبوده و در این رابطه امیدواریم کشاورزان با روش‌های نوین کشاورزی آشنا شوند تا با وجود شرایط بحرانی آب در استان و کشور، با استفاده از همین آب کمی که وجود دارد، همین میزان بهره وری و تولید حال حاضر را داشته باشیم .

وی افزود: یکی از نگرانی‌های کشاورزان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی این است که قیمت محصولی که به دست مصرف کننده می رسد نسبت به قیمت خرید از کشاورز، اختلاف چند برابری دارد که این مشکل باید با استفاده از واسطه‌های قانونی در این مسیر مرتفع شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: کشاورزان در طول یک فصل تلاش زیادی را متحمل می‌شوند تا به تولید مناسب برسند اما همچنان درباره فروش محصولات و هم درباره عوامل طبیعی از جمله مسائل آب و هوا و خشکسالی و … نگرانی‌هایی دارند .

آقازاده افزود: با استفاده از کمک تعاونی‌ها، صندوق‌های حمایت و سیاست‌هایی که می‌تواند بین وزارت جهاد کشاورزی و تشکل‌ها وجود داشته باشد می‌توان اختلاف قیمت را کاهش داد تا در نتیجه  سود بیشتری به جیب تولید کننده برود .

وی در خصوص استفاده از روش‌های نوین کشاورزی بیان کرد: با استفاده از روش‌های نوین می‌توان میزان محصولات کشاورزی که به چهار برابر قبل از انقلاب و حدود ۱۱۰ میلیون تن رسیده را افزایش داد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خوبی که در کشور در حوزه کشاورزی وجود دارد، گفت: ظرفیت های کشور به گونه ای است که می‌توان با استفاده از روش‌های نوین، خوراک و غذای بیش از ۸۵ میلیون نفر را تامین کرد.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: کشاورزان به عنوان سربازان عرصه تولید و کشاورزی بارها نشان داده‌اند که اگر تلاش کنند و دولت هم حمایت کرده و سنگ‌اندازی نکند می‌توانیم به خودکفایی در تولید محصول برسیم.

آقازاده اضافه کرد: در کشور شاهد نبرد اقتصادی و مبارزه با قدرت‌های بزرگ و قدرت‌های استکباری هستیم و کشاورزان سربازان جبهه تولید در عرصه کشاورزی و صنعتگران نیز سرباز عرصه صنعت هستند و در خط مقدم نبرد اقتصادی، ایفای نقش می‌کنند .

وی بیان کرد: اجر سربازان تولید در عرصه کشاورزی و صنعت کمتر از سربازان در عرصه نبرد با دشمن نیست چراکه نبرد ما اقتصادی بوده و در صورتی که به دنبال پیروزی باشیم باید به ‌طرف سربازانی برویم که در این عرصه می‌جنگند .

آقازاده با اشاره به اینکه گاهی اوقات قوانین و بدسلیقگی مسئولان و دستگاه‌ها سبب ایحاد مانع برای تولیدکنندگان می‌شود، گفت: مزرعه میدان نبرد اقتصادی ایران با دشمنان است و همه با هم با انسجام و همدلی در این نبرد کمک می کنیم که مشکلات بخش کشاورزی برطرف شود .

وی ادامه داد: بیش از ۴ هزار چاه غیرمجاز در استان مرکزی وجود دارد که هر چه زودتر باید تعیین تکلیف شوند. مشکلات بخش کشاورزی باید با وارد شدن کمترین آسیب رفع شود.

وی افزود: همه دستگاه‌های استان مکلف هستند که همه اختیار و تلاش خود را برای رفع مشکلات کشاورزی بکار گیرند و هیچ قصوری در این زمینه پذیرفته نیست .

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پایان فعالیت بازار تاریخی اراک

۲۴ اسفندماه، پایان فعالیت بازار تاریخی اراک در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا عسگری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.