صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / “زرآباد”؛ قطب تولید موز سیستان و بلوچستان
“زرآباد”؛ قطب تولید موز سیستان و بلوچستان

“زرآباد”؛ قطب تولید موز سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان درحاشیه بازید از مزارع وباغات کشاورزی منطقه زرآباد گفت: خوشبختانه در این منطقه ۶۶۰۰هکتار زیر کشت محصولات زراعی و باغی است و از میزان ۲۷۰۰هکتار با تولید۶۹هزار تن به محصولات زراعی و ۳۹۰۰هکتار با تولید۷۵هزار و پانصدتن به محصولات باغی اختصاص دارد.

موز

‌به گزارش کسب و کار نیوز- به نقل از سازمان جهادکشاورزی استان سیستان وبلوچستان، مجتبی پیری افزود: آب کشت و کار بیش از ۱۳هزار  کشاورز زرآباد از ۱۲۰۰حلقه چاه نیمه عمیق موجود در منطقه تامین می‌شود‌.

وی کشت هندوانه در سطح ۱۵۰۰ هکتار و موز در سطح ۳۵۰۰ هکتار را از عمده تولیدات منطقه برشمرد و گفت: تولیدات کشاورزی زرآباد همه ساله علاوه بر بازارهای استان، تهران، اصفهان، شیراز، هرمزگان و کرمان به کشورهای عراق و روسیه و کشورهای حوزه خلیج فارس نیز صادر می‌شود‌.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان تصریح کرد: هندوانه ، گوجه‌فرنگی و بادمجان بعنوان شاخص ترین محصولات زراعی این منطقه است که در حال حاضر  به خارج از کشور صادر می‌شود‌.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر ۱۱۰ هزار تن موز از ابتدای امسال تاکنون از سطح باغات این استان برداشت و روانه بازار مصرف داخل کشور شده است‌.

پیری بیان کرد: چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از سطح باغات جنوب سیستان و بلوچستان به کشت موز اختصاص دارد که چهار هزار و ۱۰۰ هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است‌.

وی با بیان اینکه برداشت موز در سیستان و بلوچستان در طول سال انجام می شود افزود: امسال پیش بینی می شود ۱۳۰ هزار تن از این محصول برداشت و روانه بازار مصرف داخل استان و کشور شود‌.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سالانه از سطح ۹ هزار هکتار از باغات میوه های گرمسیری استان ۱۶۰ هزار تن انواع محصول برداشت می شود که موز با تولید ۱۳۰ هزار تن بیشترین تولیدات این بخش را به خود اختصاص داده است‌.

وی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان رتبه نخست تولید و سطح زیر کشت موز در کشور را از آن خود کرده است‌.

پیری خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار، مرکبات و غیره دارد‌.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.