صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / برگزاری انتخابات فدراسیونها در گرو پاسخ مجلس
برگزاری انتخابات فدراسیونها در گرو پاسخ مجلس

برگزاری انتخابات فدراسیونها در گرو پاسخ مجلس

مسوول امور مجامع فدراسیونهای ورزشی گفت: برای برگزاری انتخابات فدراسیونها، منتظر نامه مکتوب دولت در خصوص معاف شدن هیات‌های ورزشی از قانون منع بکارگیری بازنشستگان هستیم.

مهدی مستجاب الدعوه

مهدی مستجاب‌الدعوه در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که با معاف شدن هیات‌های ورزشی از قانون منع بکارگیری بازنشستگان، انتخابات فدراسیونهایی که با سرپرست اداره می‌شوند چه زمانی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: اگرچه معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در اظهارات اخیر خود اعلام کردند که طبق استعلامی که از ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی داشتیم، هیات‌های ورزشی استان‌ها و شهرستانها شامل قانون منع به کارگیری بازنشستگان نمی‌شوند، اما ما برای اجرای این قانون منتظر پاسخ مکتوب از طرف مجلس هستیم تا به هیات‌های ورزشی استانها و شهرستانها ابلاغ کنیم.

وی گفت: تا زمانی که نامه مکتوب دریافت نکنیم، به صورت شفاهی نمی توانیم این قانون را اجرا و انتخابات فدراسیونهایی که با سرپرست اداره می‌شوند را برگزار کنیم. بنابراین منتظر نامه کتبی از سوی مجلس هستیم تا انتخابات را برگزار کنیم.

مسوول امور مجامع فدراسیونهای ورزشی همچنین درباره انتخابات فدراسیون آماتور ورزش کارگری اظهار کرد: چون اساسنامه این فدراسیون در سال ۹۱ به تصویب رسیده و به تایید هیات وزیران نرسیده به نظر می‌رسد برای برگزاری مجمع انتخابات این فدراسیون باید اساسنامه آن مطابق اساسنامه سایر فدراسیونهای ورزشی به تایید هیات وزیران برسد. البته برای مشخص شدن این موضوع که مجمع انتخابات فدراسیون آماتور ورزش کارگری بر اساس اساسنامه قبلی برگزار شود یا نیاز به تایید هیات وزیران دارد، قرار است بزودی جلسه مشترکی بین داورزنی معاونت توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برگزار شود تا در این زمینه به یک تفاهم مشترک برسند.

وی اضافه کرد: اگر قرار باشد انتخابات این فدراسیون براساس اساسنامه قبلی برگزار شود، مشکلی برای برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون نیست، در غیر این صورت برای این که اساسنامه این فدراسیون نیز در چارچوب قانون قرار بگیرد و کسی به سلامت اساسنامه ایرادی وارد نکند، باید به تایید هیات وزیران برسد. هر چند که این فدراسیون یک فدراسیون صنفی باشد. 

مستجاب‌الدعوه در پایان پیرامون این پرسش که اساسنامه این فدراسیون در سال ۹۱ به تصویب وزارت ورزش و جوانان و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی رسیده و از آن زمان دو دوره انتخاب برگزار شده است، آیا تصور می‌کنید باز نیاز به تغییر اساسنامه باشد، خاطرنشان کرد: شاید در آن زمان ایرادی به اساسنامه فدراسیون ورزش کارگری وارد نبود اما الان شرایط به گونه‌ای است که اگر نیاز به تایید هیات وزیران باشد، باید اساسنامه این فدراسیون نیز مطابق اساسنامه سایر فدراسیونهای ورزشی برای برگزاری مجمع انتخابات به تایید هیات وزیران برسد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.