صفحه اصلی / استان ها / چهارمحال و بختیاری / حذف دفترچه کاغذی در بخش بستری مراکز درمانی چهار محال و بختیاری

حذف دفترچه کاغذی در بخش بستری مراکز درمانی چهار محال و بختیاری

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری از حذف دفترچه کاغذی در بخش بستری، آغاز نسخه‌نویسی الکترونیکی از اوایل بهمن‌ماه در بخش سرپایی و اجرایی شدن آن به‌صورت پایلوت در شهرستان فارسان و اجرایی شدن پیش‌مقدمه سلامت الکترونیک در همه شهرستان‌ها تا پایان سال خبر داد.

بیمه سلامت

به گزارش کسب و کار نیوز، «صفر فرامرزی» ۱۸ دی‌ماه در جمع خبرنگاران استان، با اشاره به برگزاری نخستین رویداد هم‌اندیشی در حوزه بیمه سلامت، اظهار کرد: در این رویداد از تفکر و پیشنهادات اقشار مختلف مردم در حوزه سلامت استفاده خواهد شد که به‌علت استقبال مطلوب از سوی مردم، زمان این رویداد تا ۲۶ دی‌ماه تمدید شد.

وی افزود: مشوق‌هایی به نفرات برتر اهدا خواهد شد که به نفرات اول در قالب ۶ محور ۱۶ میلیون تومان، نفرات دوم ۸ میلیون تومان و نفرات سوم ۴ میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بیمه سلامت در حوزه روستاییان،عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت با دانشگاه علوم پزشکی، تصریح کرد: از جمعیت ۹۵۰ هزار نفری استان، بیش از ۵۰ درصد از روستاییان، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت بوده که در مجموع ۶۰۰ هزار نفر از مردم استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

فرامرزی در خصوص هم‌پوشانی بیمه، گفت: طرح هم‌پوشانی در بخش بستری در ۱۰ بیمارستان استان اجرایی شده است، همچنین لازم است افرادی که دارای دو دفترچه بیمه هستند یکی از آن‌ها را باطل کنند.

وی گفت: امسال، با تعامل میان نمایندگان استان و دولت بدهی معوق سال گذشته به طور ۱۰۰ درصد پرداخت شد و در سال جاری بدهی بیمه سلامت به همه موسسات بخش خصوصی و دانشگاه تا پایان شهریورماه تسویه شد، همچنین مطالبات داروخانه‌ها نیز طی چند روز آتی پرداخت خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: امسال، با تعامل میان نمایندگان استان و دولت بدهی معوق سال گذشته به طور ۱۰۰ درصد پرداخت و در سال جاری بدهی بیمه سلامت به همه موسسات بخش خصوصی و دانشگاه تا پایان شهریورماه تسویه شد، همچنین مطالبات داروخانه‌ها نیز طی چند روز آتی پرداخت می‌شود.

فرامرزی خاطرنشان کرد: امسال ۴۱ میلیار و ۲۰۰ میلیون تومان بابت بدهی معوق سال گذشته به دانشگاه علوم‌پزشکی در حوزه دولتی پرداخت شد که ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آن به حوزه دارویی اختصاص یافت.

وی با اشاره به اختصاص ۵۰۰ میلیون یورو به حوزه سلامت، تصریح کرد: بخش‌های زیادی از بدهی‌ها از جمله در حوزه دارو و تجهیزات، از این اعتبار تسویه حساب شد.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری از پرداخت ۶۵ میلیارد تومان اعتبار به حوزه دارو در سال جاری خبر داد.

فرامرزی ادامه داد: پیش از نظام تحول سلامت ۲۰۰۰ قلم دارو زیر نظر بیمه سلامت بود، در صورتی که پس از نظام تحول سلامت ۲۴۰۰ دارو زیرنظر بیمه سلامت قرار گرفت.

وی با اشاره به این‌که همه آحاد مردم تحت پوشش بیمه هستند، گفت: پیش از اجرای  نظام تحول سلامت در استان ۶۰ درصد از هزینه‌های درمان توسط مردم پرداخت می‌شد که بعد از اجرای این طرح حدود ۹۰ درصد هزینه‌های بخش بستری و ۷۰ درصد از هزینه‌های بخش سرپایی توسط دولت پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ضریب پرداخت هزینه‌های درمان در بیمه روستاییان، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار خانوار تقریباً رایگان و تنها ۳ درصد از سوی بیمه‌شده پرداخت می‌شود.

فرامرزی گفت: در نظام تحول سلامت ۴۵ هزار نفر از مردم استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند که جایگزین بیمه سلامت، بیمه ایرانیان بوده که افراد می‌توانند با پرداخت سالانه ۲۶۵ هزار تومان تحت پوشش این بیمه قرار گیرند.

وی تصریح کرد: امسال یک مورد سوءاستفاده مالی بسیار گسترده در حوزه بیمه‎‌ای در استان صورت گرفت که شرکت‌هایی به صورت غیرقانونی اقدام به صادر کردن کارت بیمه سلامت با هزینه زیاد برای افراد کرده بودند و ۱۵ هزار کارت صادر شد که به محض اطلاع، آن شرکت شناسایی و از طریق مراجع قضایی برخورد صورت گرفت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

چهارمحال و بختیاری

نظارت بر فعالیت واحدهای پذیرایی بین‌راهی افزایش می‌یابد

به‌گزارش کسب و کار نیوز به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.