صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / به خاطر کارآفرینان در دولت می مانم
به خاطر کارآفرینان در دولت می مانم

جهانگیری در سومین دوره مراسم امین‌الضرب

به خاطر کارآفرینان در دولت می مانم

مراسم اعطای نشان امین الضرب در محل اتاق تهران با حضور معاون اول رئیس جمهور، رئیس اتاق و کارآفرینان برگزار شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق بازرگانی تهران، مراسم اعطای نشان امین الضرب در محل اتاق تهران با حضور معاون اول رئیس جمهور، رئیس اتاق و کارآفرینان برگزار شد.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، در مراسم اعطای نشان امین الضرب در محل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران گفت: دو گروه امروز به عنوان کارآفرین نشان گرفتند که از جمله آنها دو صنعتگر باسابقه هستند و البته کارآفرین های جوان نیز در این حوزه معرفی شدند، پس کارآفرینی ایران باید به سمت فناوری های جدید، ارتباطات نو و بر اساس تغییرات جمعیتی و اقتصادی که در کشور اتفاق می افتد، حرکت کند.

وی که لحظاتی دچار هیجان و بغض شده بود ادامه داد: یک کارآفرین به دنبال این است که بتواند کارگر خود را تامین کند در حالی که به بخش خصوصی گفته می شود که آنها دنبال سودهای آنچنانی هستند در حالی که این ظلم به کارآفرینان است چرا که آنها می خواهند سفره کارگرانشان را باز نگهدارند پس باید ابتدا انسجام لازم را داشته و مسائل اقتصادی برای حل مشکل اولویت بندی کنیم. به این معنا که اولویت اول این باشد که معیشت مردم دچار مشکل نشود.

شبکه ای منظم برای توزیع کالاهای اساسی تشکیل شود

وی گفت: هرچقدر که درآمد ارزی داریم اولین کالایی که باید وارد کشور شود باید کالاهای اساسی باشد. پس من از تجار و صنوف محترم خواهش می کنم تا برای رعایت حال ملت خود همه تلاش خود را بکنند. این زمستان تمام خواهد شد و مردم قضاوت می کنند که چه کسانی در این مدت به فکر آنها بوده اند پس باید در قالب یک شبکه توزیع سراسری کالاهای مناسب را به دست مردم بدهیم. پس کاسبان علاوه بر اینکه سود متعارف دارند، باید برای تامین معیشت مردم کار کنند.

وی گفت: به خاطر شما کارآفرینان هم که شده قول می دهم که بمانم و آنچه که در توان دولت است را به صحنه بیاورم تا با کمک و مشورت شما از این دوره عبور کنیم. من به خاطر شما می مانم.

کشوری توسعه پیدا نکرد مگر با حضور بخش خصوصی

رئیس اتاق تهران نیز در سخنانی در افتتاح سومین دوره مراسم اعطای لوح، نشان و تندیس امین‌الضرب بر لزوم امیدواری و اعتماد تاکید کرد و از دولت خواست تا کارآفرینان واقعی بخش خصوصی را ببیند و صدایشان را بشنود.

خوانساری گفت: مجای تاسف است که اعتماد و امید در جامعه به‌شدت کاهش پیدا کرده است. طی دو سال گذشته با تصویب برجام امیدواری و شوق کشور را فراگرفت. فعالان اقتصادی با نشاط بیشتری کار‌ کردند و رویای توسعه هر روز بیشتر درذهن و جان آنان نقش بست. اما از یکسو بدعهدی و کارشکنی آمریکا و از اطرف دیگر دوستان داخلی که در نقش دشمن ظاهر شدند و بذر ناامیدی را در جامعه کاشتند، همه آن تصورات متعالی را نقش برآب کردند.

وی توضیح داد: امروز ‌می‌خواهم به دولتمردان بگویم: این بخش خصوصی که شما‌ آن را به بازی نمی‌گیرید، با آن‌ها مشورت نمی‌کنید و تصمیمات را بدون اطلاع آن‌ها با بخشنامه و ابلاغیه اجرا ‌می‌کنید، همان کسانی هستند که حتی پیش‌ از مشروطه به فکر آینده کشور بودند و اکنون هم تمام زندگی و سرمایه‌شان را روی همین زمین به کارخانه تبدیل کرده‌اند. نگاه بخش خصوصی ایران غیرسیاسی و غیرجناحی است و آنچه ‌می‌خواهد آبادانی ایران اسلامی است.

خوانساری ادامه داد: باید یکبار برای همیشه این اصل را بپذیریم که هیچ کشوری در سراسر جهان توسعه پیدا نکرده است مگر اینکه حضور بخش خصوصی را پذیرفته باشد.

رئیس اتاق تهران با اشاره به اینکه امروز در هر محفلی حرف از گرانی، فساد، رانت و مفسدان است، گفت: اما سوال این است که کدام بخش خصوصی باریشه و غیررانتی را ‌می‌توان در فهرست مفسدان یافت؟ اینکه فردی تازه به دوران رسیده یا برآمده از ثروت و رانت نفتی و ارزی در اثر سیاست‌های‌ غلط دولت‌ها، جامعه را به فساد ‌می‌کشد و کارش را در پوشش یک شرکت یا کارخانه صوری پیش ‌می‌برد، آیا از او فعال اقتصادی ‌می‌سازد؟ نام کارآفرین‌ را نباید آغشته به این گمراهی‌ها کرد.

جامعه ایران امروز نیازمند دمیدن روحی تازه است که بتواند محرک نشاط و انگیزه برای جوانان باشد.

در سومین دوره مراسم امین‌الضرب که به مناسبت ۱۳۵ سالگی تاسیس اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، دو کارآفرین برتر بخش خصوصی توانستند تندیس امین‌الضرب را از آن خود کنند. این تندیس در نخستین دوره برگزاری مراسم امین‌الضرب در سال ۱۳۹۵ توسط اتاق بازرگانی تهران به مرتضی سلطانی (بنیانگذاری گروه صنعتی زر و مدیرعامل زرماکارون)، غلامعباس سلیمانی (بنیانگذار شرکت کاله) و محمدمهدی فنایی (بنیانگذار گروه صنعتی کویر) رسیده بود. در دومین مراسم امین الضرب در سال ۱۳۹۶ ایوب پایداری (بنیانگذار گروه میهن) و مهدی فضلی (مدیرعامل گروه صنعتی گلرنگ) بودند که به عنوان کارآفرینان برتر برنده تندیس امین‌الضرب شدند و در سال سوم این تندیس به عباسعلی قصاعی و حمیدرضا هاشمی‌نیا رسید.عباسعلی قصاعی با به‌کارگیری ۱۲۰۰ نفر در کارخانه چینی زرین ایران در سال گذشته ۱۲ هزار تن انواع ظروف چینی تولید کرده و توانسته است پنج میلیون دلار صادرات داشته باشد.حمیدرضا هاشمی‌نیا نیز برای ۲۵۰۰ نفر به طور مستقیم در مجموعه صنعتی خود ایجاد اشتغال کرده است. در این مجموعه سالانه دو میلیون دستگاه انواع کالا و لوازم خانگی تولید می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار

به گزارش کسب و کار نیوز، خانم «شایسته مراد زاده» معاون وزیر حمل ونقل تاجیکستان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.