صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / نمایش «یک کیلو بال مگس» در جشنواره «داکا» بنگلادش
نمایش «یک کیلو بال مگس» در جشنواره «داکا» بنگلادش

نمایش «یک کیلو بال مگس» در جشنواره «داکا» بنگلادش

فیلم مستند «یک کیلو بال مگس» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی رضا سبحانی در دو بخش «مستقل» و «معناگرا» جشنواره فیلم «داکا» بنگلادش به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، هفدهمین دوره جشنواره فیلم «داکا» طی روزهای ۲۰ تا ۲۸ دی‌ماه ۹۷ در کشور بنگلادش برگزار می‌شود و مستند «یک کیلو بال مگس» ساخته رضا سبحانی در دو بخش فیلم‌های کوتاه مستقل و آثار معناگرای جشنواره روی پرده می‌رود.
این فیلم ضمن بررسی مهریه از منظر تاریخی و اجتماعی، به چالش‌هایی که برخی خانواده‌ها با آن دست به گریبان هستند، می‌پردازد و نوع دیگری از مهریه‌های غیر‌متعارف و دلایل و انگیزه‌های چنین خواسته‌هایی که در میان برخی زوج‌های ایرانی طرفدار هم پیدا کرده را به تصویر می‌کشد.
مستند «یک کیلو بال مگس» پیش از این در چهل و ششمین دوره جشنواره ملل اتریش و بیست و هفتمین جشنواره مردم‌شناسی صربستان نیز به نمایش درآمده بود.
پژوهشگر، کارگردان و تهیه‌کننده‌ این فیلم مستند ۳۰ دقیقه‌ای رضا سبحانی است.آریا آزادروش (تصویربردار)، عباس کریمی (صدابردار)، گیسو آزادروش (صداگذار)، آرش اسحاقی (تدوینگر)، حسن نوری (مدیر تولید) و جاوید سبحانی (دستیار کارگردان و عکاس) از دیگر عوامل تولید این اثر مستند هستند که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده است.
فراهنگ**۹۲۴۶**۳۰۰۹

همچنین مطالعه کنید:

سیمرغ کارگردانی بر دوش بهروز افخمی/ «مجنون» بهترین فیلم جشنواره

به گزارش کسب و کار نیوز، روز یکشنبه ۲۲ بهمن چهل و دومین جشنواره بین‌المللی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.