صفحه اصلی / فرهنگی / میراث فرهنگی و گردشگری / رژیم صهیونیستی مدعی دریافت آثار مسروقه تاریخی ازقاچاقچیان شد
رژیم صهیونیستی مدعی دریافت آثار مسروقه تاریخی ازقاچاقچیان شد

رژیم صهیونیستی مدعی دریافت آثار مسروقه تاریخی ازقاچاقچیان شد

رژیم صهیونیستی موزه ای از آثار باستانی مسروقه و قاچاق شده کشورهای عربی در قدس اشغالی برپا و برای توجیه اقدام غیرقانونی ادعا کرد، این آثار را از قاچاقچیان آثار باستانی به دست آورده است.

به گزارش روز دوشنبه شبکه خبری الجزیره، موزه رژیم صهیونیستی وابسته به اداره مدنی شهر قدس که شاخه اجرایی مقامات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری است آثار باستانی به سرقت برده از فلسطین و آثار قاچاق شده از کشورهای عربی را به نمایش گذاشت.
در حالی که مقامات صهیونیستی ادعا می کنند آثار عرضه شده در موزه مذکور بیانگر رابطه آنها با آنچه «سرزمین اسرائیل» می نامند، است، کشورها و سازمان های بین المللی مختلف با انتقاد از اقدام رژیم صهیونیستی به نمایش آثار مسروقه کشورها، این امر را مغایر با قوانین بین المللی و معاهده ژنو دانستند زیرا بر این اساس هرگونه اقدام نظامیان اشغالگر به حفاری در سرزمین های تحت اشغال و به سرقت بردن و نمایش آنها در مکان دیگر، ممنوع است.
در موزه رژیم صهیونیستی موسوم به «سرزمین کتاب مقدس» که در بخش غربی شهر قدس برگزار شد آثار باستانی به نام «تحفه های گمشده» که حقیقتا گمشده نیستند، بلکه به سرقت رفته وبرخی دیگر قاچاق شده از سوریه وعراق و کرانه باختری در فلسطین اشغالی هستند به نمایش گذاشته شده است.
در این موزه آثار باستانی به سرقت رفته فلسطین توسط اداره مدنی رژیم صهیونیستی که دارای قدرت اجرایی در مناطق تقسیم شده «ج» در کرانه باختری است وکنترل آن مناطق را به دست دارد و نیز آثار باستانی که مدعی است از قاچاقچیان آثار فلسطینی به دست آورده عرضه شده است.
این در حالی است که بسیاری از کشورها و سازمان های بین المللی اعلام کردند رژیم صهیونیستی از این ادعا برای توجیه دزیدن آثار باستانی کشف شده در کرانه باختری استفاده می کند.
آنچه موجب نگرانی فلسطینی ها علاوه بر ارزش تاریخی، فرهنگی و مادی آن آثارمی شود این است که آثار باستانی کشف شده متعلق به میراث تاریخی فلسطین اشغالی است.
مجموعه ای از آثار تاریخی و عتیقه عراق و سوریه که در جریان اشغال و ناامنی های سالهای اخیر به سرقت رفته، از موزه رژیم صهیونیستی سر درآورد.
در طول سالهای اشغال عراق از سوی آمریکا و متحدان غربی اش (۲۰۰۳ – ۲۰۱۱) و نیز ناامنی ها و هجوم داعش به سوریه و عراق، بسیاری از آثار تاریخی و موزه های این دو کشور تخریب و یا آثار آن به سرقت رفت.
فراهنگ** ۱۴۵۳**۳۰۰۹

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴۲ درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران/ بازدید ۵ میلیون خارجی از ایران در ۱۱ ماه

به گزارش کسب و کار نیوز، سازمان جهانی گردشگری وابسته به سازمان ملل در گزارشی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.