چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / دوری از ایران؛ شرط اعراب برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

العربی الجدید اعلام کرد

دوری از ایران؛ شرط اعراب برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

یک منبع مصری اعلام کرد که شرط برخی کشورهای بزرگ عربی برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب پایان دادن به نفوذ ایران در این کشور است.

پرچم سوریه

به گزارش کسب و کار نیوز، پیش از این یک منبع در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که سفارت امارات در دمشق، پایتخت سوریه امروز رسما بازگشایی شد.

در مراسم بازگشایی سفارت امارات، «عبدالحکیم ابراهیم»، مشاور و «یوسف النعیمی»، کاردار امارات و «حسین عبدالله بلوچی»، وابسته اداری سفارت و برخی از سفرای کشورهای عربی و نماینده وزارت خارجه سوریه حضور داشتند.

بعد از آن نیز وزارت خارجه بحرین رسما اعلام کرد که سفارت این کشور فعالیت خود در سوریه را از سر می‌گیرد.

 وزارت امور خارجه بحرین بر اهمیت تقویت نقش کشورهای عربی در حفظ استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تاکید کرده است.

بحرین از جمله کشورهایی بود که از سرنگونی دولت قانونی سوریه و تسلط تروریست‌ها بر این کشور حمایت می‌کرد.

پیشتر دولت سوریه از هرگونه اقدام عربی در راستای بازگشت سفارت‌ها به دمشق و از سر گرفته شدن فعالیت آنها استقبال کرده بود.

برخی سفارت‌های کشورهای عربی از سال‌ها قبل  در پی آغاز بحران سوریه بسته شدند.

پیش از این، عمر البشیر، رئیس جمهور سودان در سفری غیر منتظره به دمشق سفر کرد و در آنجا با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دیدار و در مورد تحولات اوضاع در این کشور و منطقه گفت گو کرد.

براساس این گزارش،انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه نیز پیش از این در واکنش به بازگشایی سفارت کشورش در دمشق در صفحه توییتر خود نوشت: تصمیم دولت امارات برای از سرگیری فعالیت‌های سیاسی و دیپلماسی در دمشق بعد از بررسی‌های عمیق و رسیدن به این نتیجه که مرحله آتی نیازمند حضور و ارتباط کشورهای عربی با پرونده سوریه است و همچنین با توجه به عنایت ویژه به سوریه، ملت آن، حاکمیت و یکپارچگی آن انجام شد. با توجه به نفوذ منطقه‌ای ایران و ترکیه ، ایفای نقش کشورهای عربی در سوریه ضروری‌تر شد و کشور امارات امروز با حضور در دمشق به دنبال عملی کردن این نقش‌آفرینی است تا کشورهای عربی در پایان دادن به پرونده جنگ و ایجاد صلح و ثبات برای ملت سوریه مشارکت داشته باشند.

وی در گفت‌وگو با شبکه سعودی العربیه نیز با اشاره به اینکه قرار است در مرحله آتی هیاتی از امارات به سوریه سفر کند و بازگشت سوریه به اتحادیه عرب نیازمند توافق عربی است مدعی شد: ازسرگیری ارتباطات با دمشق اجازه دخالت ایران در این کشور را نمی‌دهد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.