صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / ایران و عراق برای تبادل اطلاعات درباره زلزله توافق کردند
ایران و عراق برای تبادل اطلاعات درباره زلزله توافق کردند

رئیس مرکز تحقیقات بتن ایران:

ایران و عراق برای تبادل اطلاعات درباره زلزله توافق کردند

رئیس مرکز تحقیقات بتن ایران گفت: در حاشیه اجلاس منطقه ای موسسه بین المللی بتن در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، با نمایندگان عراق نشستی برگزار کردیم و درباره تبادل اطلاعات و تجربیات مربوط به زلزله توافق شد.

«مصطفی احمدوند» امروز (دوشنبه) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایران و عراق در خط زلزله خیزی در منطقه خاورمیانه قرار دارند.
نشست منطقه ای موسسه بین المللی بتن در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا با حضور نمایندگان ۱۵ کشور منطقه شانزدهم دی ماه آغاز شد و فردا به کار خود پایان می دهد.
احمدوند افزود: برای اولین بار انجمن بین المللی بتن تصمیم گرفت نخستین دفتر منطقه ای مستقل خاورمیانه و شمال آفریقا را در دبی راه اندازی کند که در این اجلاس مقرر شد کمیته دانشجویی آن با حضور نمایندگانی از ایران، هند و لبنان تشکیل شود و فعالیت های عملی خود را درباره ارتقای کیفیت بتن آغاز کند.
نمایندگانی از ایران و ۱۴ کشور منطقه (ترکیه، مصر، هند، اتیوپی ، تونس، لیبی، بحرین، کویت، عربستان، یمن، قطر، امارات، پاکستان و افغانستان) برای ارتقای کیفیت بتن و سازه های بتنی در برابر بلایای طبیعی به خصوص زلزله در این اجلاس حضور دارند.
احمدوند از اصلاح آیین نامه بین المللی ساخت و سازهای بتنی که آخرین بار در سال ۲۰۱۴ ویرایش شده بود، مطابق با آخرین دستاوردها و دانش روز جهانی خبر داد و افزود: همه اعضای موسسه بین المللی بتن درصددند نتیجه پژوهش و تحقیقات خود را به این موسسه ارائه کنند تا در اصلاح آیین نامه های بین المللی مورد استفاده قرار گیرد.
وی تاکید کرد استفاده از آیین نامه بین المللی ساخت و سازهای بتنی با اجماع جهانی می تواند در کاهش خسارت های زلزله و سایر بلایای طبیعی کشورهای زلزله خیز خاورمیانه بسیار تاثیرگذار باشد.
احمدوند یادآوری کرد: منطقه خلیج فارس و خاورمیانه آب و هوای بسیار متنوع و خورنده ای دارد و برخی کشورهای منطقه که در خط زلزله قرار دارند بسیار متضرر می شوند. بنابراین هرچه کیفیت ساخت و سازها ارتقا یابد خسارت های زلزله کمتر می شود.
دبیر موسسه بین المللی بتن شاخه ایران گفت: ۳۵۰ کمیته فنی با حضور متخصصان و جامعه مهندسی کشورهای عضو این موسسه بین المللی در تلاشند با استفاده از ترکیبات شیمیایی و افزودنی ها، سازه های بتنی مستحکمی در جهان تولید شود.

اقتصام*۱۱۰۸*۱۹۶۱*

همچنین مطالعه کنید:

تجارت ۱۰ میلیارد‌ دلاری ایران و پاکستان با توسعه زیرساخت‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد بذرپاش رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.