صفحه اصلی / سرخط خبرها / پیش بینی آرامستان برای حوادث غیرمترقبه در قزوین ضروری است
پیش بینی آرامستان برای حوادث غیرمترقبه در قزوین ضروری است

مدیرکل پدافندغیر عامل استان قزوین:

پیش بینی آرامستان برای حوادث غیرمترقبه در قزوین ضروری است

قزوین- مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین گفت: با آینده نگری و پیش بینی نیازمندی های آتی دستگاه های خدمات رسان در شرایط اضطراری باید برای تامین ارامستان در شرایط بحران اقدام کرد.

محمد افشار مدیرکل پدافند غیرعامل استان روز یکشنبه در بازدید از آرامستان های قزوین بر آینده نگری و پیش بینی نیازمندیهای آتی دستگاه های خدمات رسان در شرایط اضطراری تاکید کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، افشار تصریح کرد: تجهیزات و تاسیسات سازمان آرامستان ها در شرایط کنونی لازم است و با توجه به اهداف کارگروه تخصصی پشتیبانی و خدمات شهری پدافند غیرعامل، سازمان آرامستان ها می بایست آمادگی لازم رابرای خدمات رسانی در مواقع بحران ناشی از هرگونه تهدیدات احتمالی را داشته باشد و تجهیزات پشتیبان خود را آماده نگهدارد.

وی یادآورشد: ارتقاء آمادگی دستگاه های خدمات رسان از اهداف مهمی است که در رعایت اصول پدافند غیرعامل باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین بیان کرد: نداشتن وابستگی به انرژی و خدمات شهری در مواقع بحران از امور مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا در شرایط اضطراری دچار چالش نشویم.

افشار اضافه کرد: سازمان آرامستان های شهرداری قزوین با داشتن ژنراتور آماده بکار، اجرای طرح توسعه و بسترسازی مناسب برای خدمات رسانی در شرایط بحرانی آمادگی خوبی دارد و این شرایط باید تداوم یابد.

در ادامه حسین عمویی رئیس سازمان مدیریت آرامستانهای شهرداری قزوین گفت: در شهر قزوین بهشت فاطمه به مساحت ۲۴ هکتار، آرامستان رضوی به مساحت ۱۱ هزار مترمربع، بهشت حسینی با ۱۱ هزار متر، بهشت صدر با ۱۴ هزارمتر و آرامستان نوبلی با ۱۰ هزار مترمربع تحت پوشش سازمان آرامستانهاست.

رئیس سازمان مدیریت آرامستانهای شهرداری قزوین تصریح کرد: مساحت آرامگاه خانوادگی در آرامستانها و گلزار شهدا یک هکتار، فضای سبز ۴ هکتار، خیابان کشی حدود ۹ هکتار و ۱۲ هکتار پیاده رو روی قبر است.

به طور متوسط روزانه ۱۲ تا ۱۵ فوتی داریم که ۵۰ درصد در این آرامستانها و ۵۰ درصد خارج از آرامستانهای شهرداری و در شهرهای اطراف دفن می شود.

وی یادآورشد:امسال ۴۵۰۰ طبقه قبر آماده استفاده می شود و یک ژنراتور با ۳۰ هزار یورو خریداری شده که ظرفیت تولید ۴۵۰ آمپر برق را دارد و می تواند نیاز منطقه را تامین کند.

عمویی اظهارداشت: برای سردخانه با ظرفیت نگهداری ۷۰ متوفی، یک سردخانه برای بحران با ظرفیت ۴۰۰ نفر آماده شده تا در صورت اضطرار مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تعداد ۱۰ آمبولانس داریم که کافی است و یک آمبولانس با ظرفیت ۱۸ نفر داریم که در صورت نیاز مورد استفاده قرار می گیرد.

عمویی یادآورشد:بایدبرای شرایط بحرانی و حوادث غیر مترقبه پیش بینی لازم را داشته باشیم و از امروز به فکر باشیم و در این راستا نیازمند کمک دولت هستیم تا حداقل نسبت به ساخت یک سوله هزار متری اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین برای دیوارکشی محوطه آرامستانها بیش از ۲ میلیارد تومان لازم داریم که امیدواریم با مساعدت ستاد بحران بتوانیم این نیازها را تامین کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.