صفحه اصلی / استان ها / تهران / مدیریت مصرف انرژی در الویت کار ماست
مدیریت مصرف انرژی در الویت کار ماست

مدیر اداره برق شهریار:

مدیریت مصرف انرژی در الویت کار ماست

مدیر اداره برق شهریار اظهار داشت: مدیریت مصرف انرژی موضوع بسیار مهمی است که امیدواریم با بهره گیری از طرح های جدید مدیریت مصرف، بتوانیم با استفاده از آگاهی مردم و کارهای فرهنگی و فعالیت بیشتر در بحث اپلیکشن موبایل و خدمات غیر حضوری ضمن راحت کردن امور برای مردم؛ حرکات مثمر ثمری داشته باشیم.

به گزارش کسب و کار نیوز، آریانفر گفت: اتلاف انرژی در شهریار با توجه به تجهیزات سیستم توزیع برق، مدیریت شهری، میزان درآمد وفرهنگ مردم حدود ۱۶درصد است واین عدد هزینه بالایی برای ما دارد.

وی ضمن بیان مطالب فوق گفت:حدود ۵درصد از این اتلاف به تجهیزات ما برمیگردد که این موضوع در کل کشور وجود دارد و اصلاح آن هزینه بر است و ارزش نوسازی ندارد ولی مابقی این اتلاف از مصرف غیرمجاز مشترکین است که باید این میزان مصرف را طی برنامه ای مدون به ۱۰درصد برسانیم.

مدیر اداره برق شهریار با اشاره به اینکه پست های برق ۶۱ کیلو ولت داخل شهر کفاف جمعیت موجود را نمیدادند افزود: در این زمینه اقداماتی صورت گرفته که در سال ۹۵ دو مدار از سمت رباط کریم احداث کردیم و ۱۵ مگاوات انرژی برداشت می کنیم که در هفته دولت با ایجاد پست های برق و شبکه جدید ارتقاء مناسبی انجام شد که در غیر اینصورت دچار بحران می شدیم همچنین در نظر داریم ۱۰۰ کیلومتر شبکه زمینی ۶۱ کیلومتر را به خطوط شهرستان شهریار اضافه کنیم و با تغذیه از دو مسیر، قابلیت و اطمینان شبکه افزایش پیدا می کند.
آریانفر در ادامه به مشکل محله نصیرآباد اشاره کرد و افزود: در محله نصیرآباد بیش از ۲۰۰۰ انشعاب غیرمجاز وجود دارد که با هماهنگی فرماندار مقرر شده ۱۰۰۰ انشعاب را به صورت اقساطی واگذار نماییم.

وی ادامه داد:اعتباراتی که اداره کل به شهرستان ما اختصاص می دهد از فروش انشعابات برق می باشد لذا تا زمان وصول مطالبات هیچگونه اعتباری به ما تخصیص داده نمی شود و از سوی دیگر اتلاف بیش از حد برق باعث کاهش درآمدها می شود و از آنجاییکه توسعه برق با همین اعتبارات صورت میگیرد لذا مشارکت مردم در کاهش اتلاف انرژی و نصب قانونی کنتور به طور مستقیم می تواند به توسعه برق شهرستان کمک کند.

مدیر اداره برق شهریار در خصوص اقدامات فرهنگی برای کاهش مصرف انرژی گفت:افزایش مصرف انرژی تنها به فرهنگ مردم ارتباط ندارد بلکه بخش عمده ای از مشکلات به نوع ساخت و سازها برمی گردد زیرا به دلیل ساخت یازهای غیراستاندارد برای رسیدن به دمای مناسب، انرژی زیادی باید مصرف شود که البته مشترکین می توانند با رعایت برخی نکات میزان مصرف را تا اندازه قابل توجه ای کاهش دهند که این امر در وهله اول به نفع مشترکین است.

آریانفر در خصوص رعایت حریم برق اظهار داشت:متاسفانه برخی سازندگان برای کسب منفعت بیشتر به سمت خیابان پیشرویی داشته و حریم برق را رعایت نکرده اند بنابراین ماموران ما پس از مشاهده اینگونه تخلفات اقدام به ایجاد فاصله استاندارد می نمایند که هزینه این عملیات کاملا به عهده مالک ساختمان می باشد.

همچنین مطالعه کنید:

اراضی کشاورزی

بیش از ۱۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ورامین مجهز به آبیاری نوین است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, ‌حسین کاغذلو امروز بعدازظهر‌۳۰ آذرماه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.