صفحه اصلی / سرخط خبرها / مقاصد خارجی پرطرفدار ایرانی ها
مقاصد خارجی پرطرفدار ایرانی ها

7 میلیون نفر از ایرانیان تنها برای تفریح به کشورهای خارجی سفر داشته اند

مقاصد خارجی پرطرفدار ایرانی ها

تفریح و تجارت دو مورد از بهانه های اصلی برای سفرهای خارجی ایرانیان هستند. طبق آمارهای ارائه شده در سال 96 حدود 7 میلیون نفر از ایرانیان تنها برای تفریح به کشورهای خارجی سفر داشته اند. این آمار، نشان دهنده رشد میزان سفرهای خارجی نسبت به سال گذشته است.

نقش مهم ویزا در کاهش و افزایش حجم سفرها

در میان این سفرهای تجاری و تفریحی، برخی کشورها سهم بیشتر و برخی سهم کمتری از توریست را به خود اختصاص دادند. ترکیه همچنان محبوب ترین مقصد ایرانیان برای سفر است. شاید بتوانیم بگوییم یکی از دلایلی که سفر به برخی کشورها را برای مسافران راحت تر و لذت بخش تر کرده، عدم نیاز به دریافت ویزا برای این کشورهاست. احتمالا اگر برای سفر به ترکیه نیاز به دریافت ویزا وجود داشته باشد، میزان سفرها به این کشور کاهش چشمگیری داشته باشد.

مسئله قابل تاملی که وجود دارد این است که اکنون دریافت ویزا به سختی گذشته نیست. شما می توانید به راحتی نسبت به دریافت ویزای کشورهایی همچون چین و دبی اقدام کنید.

در ادامه در مورد دریافت ویزای دبی و چین که دو مورد دیگر از پرمخاطبترین مقاصد تفریحی و تجاری ایرانیان هستند توضیح می دهیم.

دریافت ویزای دبی

مدارکی که برای اخذ ویزای دبی به آن نیاز دارید اسکن رنگی از گذرنامه است. همچنین لازم است بدانید که ویزای دبی به دو شکل عادی و اضطراری صادر می شود که برای دریافت ویزای عادی ۷ روز و برای ویزای اضطراری به مدت ۳ روز زمان نیاز است.

ویزای ۱۴ روزه امارات چیست؟

ویزای ۱۴ روزه امارات یکی از انواع ویزای امارات است که برای کسانی که قصد سفر تفریحی به این کشور را داشته باشند گزینه بسیار مناسبی است. مدارک لازم برای دریافت ویزای ۱۴ روزه امارات شامل اسکن رنگی گذرنامه (که تاریخ تمدید ۶ ماه داشته باشد) به همراه پرداخت هزینه ویزا و مدارک مورد نیاز ضامن متقاضی است. این نوع ویزا قابل تمدید نیست و دارنده آن می تواند به هریک از شهرهای امارات سفر کند.  نکته جالب در مورد کافه ویزا این هست که ویزای دبی بدون دریافت ضمانت صادر می شود.

دریافت ویزای چین

ویزای چین نیز به چند نوع تقسیم می شود. ویزای توریستی گروهی عادی چین، ویزای توریستی گروهی فوری، ویزای انفرادی عادی، ویزای انفرادی فوری، ویزای شش ماهه دبل، ویزای شش ماهه تجاری مولتی و ویزای یکساله تجاری مولتی چین از انواع ویزای چین هستند. هرکدام از این انواع ویزا می توانند برای سفرهای تجاری و تفریحی مورد استفاده قرار می گیرند.

ویزای شینگن چیست؟

ویزای شینگن یکی از پرطرفدارترین انواع ویزا است که برای افرادی مورد استفاده قرار می گیرد که قصد سفر به کشورهای اروپایی را داشته باشند. شینگن در واقع به مجموعه ای از کشورهای اروپایی گفته می شود که همگی پایبند به قوانین مرزی و مسافرتی بخصوصی هستند. تمامی کشورهایی که خارج از این اتحادیه باشند برای سفر به این کشورها باید ویزای شینگن دریافت کنند.

ویزای شینگن توریستی چیست؟

ویزای شینگن توریستی یکی از انواع ویزای شینگن است که برای سفرهای توریستی مورد استفاده قرار می گیرد. بیشتر ایرانیانی که قصد سفر به کشورهای عضو اتحادیه شینگن را دارند از این نوع ویزا برای سفر خود استفاده می کنند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.