چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سرخط خبرها / وجود ۳۷۱ معدن فعال در سیستان و بلوچستان
وجود ۳۷۱ معدن فعال در سیستان و بلوچستان

وجود ۳۷۱ معدن فعال در سیستان و بلوچستان

‌معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: در استان تعداد 371 معدن فعال است که از این تعداد 112 معدن فعال در حوزه ‌شهرستان زاهدان قرار دارد.

معدن

‌به گزارش کسب و کار نیوز- ‌محمود رضا رحمتیان‌ در جلسه کارگروه معادن شهرستان زاهدان در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از بخش معدن در سطح مرکز استان بیان کرد: ابتدا برای ورود به بحث های مرتبط با بخش معدن می‌بایست بازدید را در اولویت قرار داد و در حوزه شهرستان زاهدان ذخایر متنوع و خوب معدنی از جمله سنگ‌های ساختمانی و تزئینی وجود دارد که با رونق گرفتن ساخت و ساز مشکلات این واحدهای معدنی نیز رفع خواهد شد‌.

وی ادامه داد: با توجه به اشتغالزایی که در بخش معدن و صنایع معدنی وجود دارد؛ می طلبد که همانطور که برای  شهرک‌های صنعتی ایجاد شده برنامه ریزی های صورت می‌گیرد برای شهرک‌های معدنی نیزاین کار صورت گیرد.

رحمتیان ادامه داد: از ابتدای سالجاری تعداد ۸۰ پروانه اکتشاف معادن در کل استان صادر شده که تعداد  20 پروانه اکتشاف مربوط به حوزه ی شهرستان زاهدان است و در همین ارتباط ۲۵ درصد پروانه های اکتشاف استان مربوط به حوزه زاهدان است که اشتغال زیادی را به خود اختصاص خواهد داد‌.

رحمتیان در خصوص پهنه های اکتشافی در حوزه زاهدان بیان کرد: برای اولین در سطح استان از تکنولوژی ژئوفیزیک هوایی در پهنه های زمین شناسی استفاده کرده ایم که ژئوفیزک هوایی پهنه سفید آبه – زاهدان تا کنون ۱۶ هزار کیلومتر مربع پیشرفت فیزیکی داشته است‌.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان سیستان و بلوچستان از نظر ذخایر بعضی از مواد معدنی مانند کرومیت در کشور شاخص است، در همین ارتباط برای این ذخایر معدنی باید صنایع معدنی و کارخانه فرآوری ایجاد کنیم تا از خام فروشی مواد معدنی جلوگیری شود‌‌.

نعمت الله نجاری معاون فرماندار شهرستان زاهدان نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به سیاست های جدید اتخاذ شده از سوی فرماندار زاهدان درکنار تمامی کارگروه های استانی کارگروه معادن استان در سطح شهرستان زاهدان تعریف شده است و طبق جدول زمان بندی طراحی شده این کارگروه هرماه برگزار خواهد شد‌.

وی ادامه داد: این کارگروه همانند دیگر کارگروه های در سطح شهرستان زاهدان با هدف هم اندیشی بخش های دولتی و خصوصی مرتبط در جهت ‌رفع مشکلات پیش روی معدنکاران شهرستان زاهدان و هدایت سرمایه گذاران به این بخش است‌.

نجاری خاطرنشان کرد: توجه به بخش معدن  زمینه ساز اشتغال زایی پایدار و رونق اقتصادی در سطح شهرستان‌ها و نهایتا به صادرات غیر نفتی ما کمک خواهد کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رونق قیمت‌گذاری کاذب در پلتفرم‌ها/ انسداد تا اصلاح آگهی‎‌های مسکن

به گزارش کسب و کار نیوز ، ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن از حذف آگهی‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.