هدف ما ایجاد نظام کارآفرینی در منطقه است

رییس پارک علم و فناوری خوزستان:

هدف ما ایجاد نظام کارآفرینی در منطقه است

رییس پارک علم و فناوری خوزستان با اشاره به اهمیت پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و کانون‌های شکوفایی، گفت: هدف ما ایجاد نظام کارآفرینی در منطقه است.

بابک مختاری اظهار کرد: ترویج فرهنگ کارآفرینی و ارزش آفرینی از جمله مهمترین رسالت‌هایی است که در اولویت کاری ما قرار دارد؛ هرچند فرهنگ سازی کارآفرینی و ارزش آفرینی در استانی که بخش بزرگ اقتصاد آن دولتی است، کار دشواری می‌باشد. به عنوان مثال مرکز رشد تابعه ما در شهرستان دزفول، رسالتش ایجاد نظام کارآفرینی در دزفول است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی افزود: یکی از معضل‌هایی که در پارک علم و فناوری با آن مواجه بودیم، کمبود ارایه ایده در سطح استان بود که خوشبختانه با تلاش‌هایی که در چند سال گذشته صورت گرفت، از نظر ارایه ایده روند رو به رشد خوبی داشتیم.
مختاری ادامه داد: سالانه در پارک علم و فناوری بالای ۸۰ ادعا برای ثبت اختراع داریم که متوسط بین ۳۵ تا ۵۰ مورد از آن‌ها به اختراع منجر می‌شود. این نشان می‌دهد اگر سرمایه‌گذاری بیشتری در این حوزه داشته باشیم، خروجی خوبی خواهیم گرفت.
رییس پارک علم و فناوری خوزستان به جشنواره خشکسالی اشاره کرد و گفت: از جشنواره خشکسالی امسال ۱۰ ایده برتر شناخته شد که بعد از معرفی طرح‌ها به جشنواره ملی، ۲ ایده از آن‌ها به عنوان ایده برتر ملی شناخته شدند. سال گذشته نیز علاوه بر اینکه فناور برتر کشور از پارک علم و فناوری خوزستان انتخاب شد، در جشنواره‌های ملی دیگر هم چند ایده برتر داشتیم که نشان می‌دهد جایگاه خوبی در سطح کشور در حوزه تولید ایده داریم.
وی بیان کرد: در حوزه شهرستان‌ها، کارهای خوبی در بهبهان صورت گرفته است. یکی از دانشگاه‌هایی که تلاش کرده اکوسیستم کارآفرینی را ایجاد کند، دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بهبهان است که باعث شده فضای عمومی شهر را با هدف فرهنگ سازی کارآفرینی به سمت خود جلب کند.
مختاری به جشنواره اشتغال اشاره کرد و گفت: جشنواره اشتغال خوزستان را که برای اولین بار در استان برگزار کردیم، در راستای ترویج فرهنگ کارآفرینی و ارزش آفرینی بود. توانمندسازی و ارتقا توانمندی کارآفرینان نیز یکی دیگر از اهداف مهم ما در پارک علم و فناوری خوزستان است که در این خصوص باید کارآفرینان را پیدا و برای پرورش آن ها تلاش کرد.
وی در این خصوص ادامه داد: یکی از راه‌هایی که می توان به شناخت از کارآفرینان رسید، برگزاری رویدادها و جشنواره‌ها است که می توان کارآفرینان و مستعدین در این حوزه را از میان منتخبین شناخت.
مختاری در پایان با اشاره به معضل بیکاری در کشور تصریح کرد: خوزستان یکی از استان‌هایی است که بیشترین نرخ بیکاری فارغ التحصیلان را دارد؛ وظیفه داریم اگر کاری ایجاد کردیم برای پایداری آن تلاش کنیم و در همین راستا، پایدار نگه داشتن وضعیت موجود یکی دیگر از اهداف پارک علم و فناوری است.

همچنین مطالعه کنید:

حذف کامل کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه

به گزارش کسب و کار نیوز، مجید مشعلچی قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.