صفحه اصلی / استان ها / مرکزی / بزرگترین شرکت لوله ساز دنیا در لیست سیاه
بزرگترین شرکت لوله ساز دنیا در لیست سیاه

مدیر عامل خبر داد:

بزرگترین شرکت لوله ساز دنیا در لیست سیاه

مدیر عامل کارخانجات نورد و پروفیل ساوه از لغو قراردادهای خارجی شرکت پروفیل ساوه به دلیل ممنوع الخروج بودن مدیران این واحد تولیدی به منظور انعقاد قرارداد با کشورهای خارجی خبر داد.

بازدید از شرکت پروفیل صفا ساوه

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد رستمی صفا در جریان بازدید دبیر کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید وزارت صنعت معدن و تجارت از این کارخانه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: اخیرا شرکت بنده برنده مناقصه انعقاد قراردادی با کشور نیجریه به منظور صادرات لوله‌های گاز به این کشور شد که ارزش آن ۳۸۰ میلیون دلار سهم لوله و ۲۵۰ میلیون دلار سهم لوله گذاری بود که به دلیل ممنوع الخروج بودن مدیران شرکت امکان سفر به نیجریه و انعقاد قرارداد میسر نشد و متاسفانه با لغو قرارداد از سوی همتای خارجی مواجه شده و نفر دوم به عنوان برنده مناقصه معرفی و موفق به انعقاد قرارداد شد.

وی بیان کرد: چندی پیش نیز این شرکت برنده  یک مناقصه دیگری به ارزش ۱۵۰ میلیون یورو در کشور عمان شدیم و اگر مشکل ممنوع الخروج بودن برطرف نشود این قرارداد را نیز از دست خواهیم داد.

رستمی صفا با تاکید بر اینکه قرار گرفتن این شرکت در لیست سیاه موجب شده است تا قادر به حل مشکلات بانکی نباشیم، افزود: اگر می توانستیم با این دو کشور خارجی قرارداد صادرات لوله امضا کنیم زمینه اشتغال برای حدود هزار نفر فراهم و بخشی اعظمی از مشکلات مالی این شرکت برطرف می‌شد.

وی با اشاره به فعالیت این شرکت با ۱۰ درصد ظرفیت گفت: این درحالی است که هم اکنون توانایی فعالیت با ۷۰ درصد وجود دارد اما به دلیل نبود سرمایه در گردش و قرار گرفتن در لیست سیاه و نیز مشکلاتی که با سازمان تامین اجتماعی و امور مالیاتی وجود دارد با حداقل ظرفیت فعالیت دارد.

وی از این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت لوله ساز دنیا یاد کرد و افزود: بالغ بر ۱۰ سال است که مشکلات عدیده ای گریبانگیر بزرگترین شرکت لوله ساز دنیا شده است و به دلیل قرار گرفتن در لیست سیاه از انجام مراودات مالی با بانک ها محروم است. ما حتی از داشتن دسته چک نیز محروم هستیم و انجام هرگونه فعالیت بانکی را از طریق کارمندان شرکت انجام می دهیم که کار بسیار اشتباهی است اما ناچار به انجام این کار هستیم.

وی با اشاره به پرداخت بالغ بر ۲۵ درصد از درآمد شرکت به سازمان امور مالیاتی کشور گفت: با وجود اینکه این میزان درآمد شرکت بابت مالیات پرداخت می‌شود اما همچنان اعلام می کنند که بدهکار هستیم و برای کوچکترین موضوعی اقدام به انسداد حساب بانکی کرده و مدیران و سهامداران را ممنوع الخروج می کنند.

رستمی صفا، در ادامه تصریح کرد: از دولت و وزارت صنایع انتظار داریم پیگیری کند که سازمان امور مالیاتی کشور مانند سایر سازمان های مطالبه گر کشور پرونده این شرکت را از طریق دستگاه قضائی پیگیری و رسیدگی کنند و چنانچه تخلفی در تضامین و تعهدها صورت گرفته بود با رای دادگاه حکم به ممنوع الخروجی صادر شود و یا حساب‌های بانکی مسدود شود.

وی تصریح کرد: وقتی این شرکت با ایجاد صدها اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای دولت و کشور فعالیت می‌کند و دولت هم توان پرداخت مطالبات این شرکت را ندارد به چه جرمی باید مدیران آن ممنوع الخروج و حساب‌های بانکی و تلفن همراه مسدود شوند.

مدیر عامل کارخانجات نورد و پروفیل ساوه تولید روزانه این مجموعه را ۵۰۰ تن انواع لوله بیان کرد و افزود: این کارخانه ظرفیت تولید روزانه تا هفت هزار تن را داراست.

وی گفت: کارخانجات پروفیل ساوه و صفا در مجموع در گذشته با حدود چهار هزار نیرو فعالیت می کرد و دارای رتبه در سطح جهانی بود و تلاش کرد تا سال ۹۲ این تعداد نیرو را حفظ کند، اما از سال ۹۳ به دلیل مشکلات مالی و رکود، موضوع تعدیل نیرو به عنوان یک مشکل اساسی همچنان وجود دارد و هم اکنون به ۱۵۰۰ نفر کاهش یافته است.

وی بیان کرد: مشکلات جدی این شرکت موجب از دست دادن برند تولیدی آن نیز شده است چون به دلیل نداشتن کارت بازرگانی و قرار گرفتن در لیست سیاه مجبوریم صادرات با برند صفا را با برند دیگری انجام دهیم چرا که سازمان مالیاتی مانع از صادرات این شرکت به دلیل بدهی‌هایی که مدعی هستند می‌شود.

رستمی صفا تاکید کرد: تولیدات این شرکت به عنوان یک مجموعه تولیدی مادر در دنیا نیازهای صنایع پائین دستی را برطرف می‌کند ولی مشکلات موجود مانع از تحقق این مهم شده و صنایع پائین دستی نیاز خود را از سایر کشورها وارد می کنند در حالیکه این کارخانه توانایی تولید و تامین تمامی نیازهای صنایع مرتبط را دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پایان فعالیت بازار تاریخی اراک

۲۴ اسفندماه، پایان فعالیت بازار تاریخی اراک در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا عسگری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.