صفحه اصلی / ورزشی / ورزش بانوان / ایراندوست: در “آزادی” می‌توان معنای زن بودن را فهمید
ایراندوست: در “آزادی” می‌توان معنای زن بودن را فهمید

ایراندوست: در “آزادی” می‌توان معنای زن بودن را فهمید

سرمربی تیم ملی بانوان ملوان بندرانزلی برگزاری بازی دوستانه ایران و روسیه در ورزشگاه آزادی را اقدامی مثبت و امیدوار کننده دانست و از مسئولان ورزشی خواست تا همه شرایط مورد نیاز برای استقبال گسترده بانون را فراهم کنند.

تیم فوتبال بانوان ملوان بندرانزلی

مریم ایراندوست سرمربی تیم فوتبال بانوان ملوان بندرانزلی در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به خبر برگزاری بازی دوستانه ایران و روسیه در ورزشگاه آزادی اظهارکرد: خیلی خوشحال هستم، این قضیه فعلا در حد حرف است و اگر عملی شود  قطعا قدم مثبتی است و می‌تواند برای فوتبال بانوان و علاقه مندان به آن امیدوار کننده باشد شاید در یک جمله بتوان گفت که می‌شود زن بودن را فهمید. سال‌ها به این فکر می‌کردم که چرا بانوان نباید به ورزشگاه آزادی بروند ولی الان می بینیم که به بهانه بازی‌های تیم ملی خانم‌ها به راحتی از درهای آزادی وارد می‌شوند.

او در ادامه افزود: فوتبال بانوان‌مان از سال ۱۳۸۴ به طور رسمی آغاز به کارکرده و بعد از ۱۳ سال جای امیدواری دارد که دختران فوتبالیست مان می‌تواند وارد ورزشگاه آزادی شوند و تماشای ورزشگاه صرفا از طریق جعبه جادویی نباشد. خوشحال هستم و امیدوارم این اتفاق بیفتد و تکرار هم بشود.

 ایراندوست در پاسخ به این سوال که برگزاری بازی در آزادی چقدر روی انگیزه بازیکنان تاثیر می‌گذارد؟ گفت:  خیلی تاثیرگذار است. قطعا می‌تواند سوای بازیکنان بر خانواده‌ها هم اثر گذار باشد  چرا که در ورزش بانوان این مشکل را داریم که خانواده ها می‌بینند ورزش بانوان جایگاهی ندارد و تعداد کمی هستند که به سطح بالا می‌رسند و دیده می‌شوند به همین دلیل دخترانشان را از شروع کار در ورزش منع می‌کنند. وقتی خانواده‌ها این قضیه را ببینند قطعا مشتاق می‌شوند  و به تبع آن  وقتی نیروی انسانی زیادی در رشته داشته باشیم می‌توانیم از بین آنها استعدادهای بیشتری را شناسایی کنیم و عملکرد مثبتی  داشته باشیم تا در نهایت به قهرمانی آسیا که  آرزوی همه دختران فوتبالیست ایران است برسیم.

 او از مسئولان خواست همه شرایط مورد نیاز برای استقبال مناسب خانم‌ها از بازی را فراهم کنند و افزود:  امیدوارم ساعت بازی به گونه‌ای باشد که مشکلی برای حضور خانم‌ها در ورزشگاه پیش نیاید. همانگونه که وقتی می‌خواهیم خیل عظیمی از تماشاگران آقا را در آزادی داشته باشیم و چیزی حدود ۸۰ هزار نفر بیایند به روز و ساعت بازی دقت می‌کنیم، امیدوارم این نکات در مورد بانوان هم در نظر گرفته شود تا خانم های عزیز بتوانند حضور پیدا کنند.  علاوه بر این از قبل اطلاع رسانی درستی انجام شود تا کسانی که از شهرستان قصد حضور در استادیوم را دارند بتوانند برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.

 سرمربی تیم  ملوان بندر انزلی به هواداران فوتبال بانوان توصیه کرد به ورزشگاه ها بروند و گفت:  هوادارن ملوان و فوتبال بانوان ملوانی‌ها کلا تک هستند و  وقتی می‌گویم هواداران انزلی‌چی در ایران، خاورمیانه و  حتی آسیای شرقی بی نظیر هستند، این را ثابت کردند و در روز بارانی هم به ورزشگاه آمدند اما می‌دانم فوتبال بانون خیلی هوادار دارد و از همه مهم‌تر به دختران و خانم‌ها می‌گویم هر کسی که فوتبال را دوست دارد شاید هنوز تجربه نکرده ولی وقتی که وارد ورودی یک استادیوم بزرگ وحرفه‌ای می‌شوید آن فضا تمام وجود آدم را پر از نیرو و انرژی می‌کند.

 او در این مورد افزود: وقتی به جام جهانی برزیل رفتم و برای اولین بار وارد ورزشگاه شدم حس می‌کردم وارد بهشت شدم و می‌گفتم مگر  بهشت غیر از این است؟  اکنون که ریاست فدراسیون فوتبال این فضا را فراهم کردند، دوست دارم دختران و بانوانمان به ورزشگاه بیاند و از این تجربه لذت ببرند که قطعا بهترین تجربه زندگی‌شان خواهد بود.

ایراندوست در ادامه این گفت‌وگو به عملکرد تیم خود در لیگ بانوان اشاره کرد و گفت: طبیعی است که وقتی تیمی بعد از دو سال و نیم دوری به سطح اول فوتبال کشور برمی‌گردد و حدود سه ماه تمرین می‌کند قطعا نیاز به هماهنگی دارد و برای این هماهنگی نیازمند زمان است. تلاش می‌کنیم تا کاستی‌ها و نقاط  ضعفمان را پوشش دهیم  تا هفته به هفته بهتر شویم. لازم است که بگویم تا دوست داران فوتبال بدانند فورغ موری، بهترین بازیکنمان را اول فصل به دلیل مصدومیت از دست دادیم و این اتفاق شوک بزرگی برایمان بود اما سایر بازیکنان آنقدر همدل و متحد هستند که دو برابر توانشان می‌دوند و تلاش می‌کنند امیدوارم هفته به هفته پیشرفت کنیم و بهتر و بهتر شویم.

 سرمربی تیم بانون ملوان بندرانزلی در مورد کسب جام درلیگ اظهار کرد: گفتم یکی از سه جام  را برای  باشگاه می‌آوریم و برای این روز به روز تلاش می‌کنیم.  آن جام هر چه خوشرنگ تر باشد خوشا به حالمان و این به تلاش و شرایط وسایر مسائلی که حتی داوری را هم دربرمی‌گیرد مربوط است. امیدوارم در نهایت بتوانیم به این هدفمان برسیم.

ایراندوست در پایان از رسانه‌ها  تشکرکرد و گفت: ان‌شاء‌الله همیشه پشت ورزش بانوان باشید تا بیشتر  دیده شوند و بیشتر حس خوشبختی در این ورزش داشته باشند نه اینکه مایوس ونا امید شوند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تقابل دختران فوتبالیست در شب/ دربی کرمان برنده نداشت

به گزارش کسب و کار نیوز، تیم‌های حاضر در لیگ فوتبال بانوان در هفته پانزدهم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.