چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / افتتاح فاز اول مرکز نوآوری شهری مشهد
افتتاح فاز اول مرکز نوآوری شهری مشهد

افتتاح فاز اول مرکز نوآوری شهری مشهد

فاز اول مرکز نوآوری شهری مشهد با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، محمد کلایی، شهردار مشهد و جمعی از مدیران و مسئولین مشهد افتتاح شد.

مرکز نوآوری شهری مشهد

به گزارش کسب و کار نیوز، شهریار آل‌ شیخ در مراسم افتتاح مرکز نوآوری شهری که در چارسوق هنر پارک کوهسنگی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امروز فاز اول مرکز نوآوری شهری افتتاح می‌شود. فاز ۲ را با هماهنگی انجام شده با وزارت مخابرات به‌زودی با حضور دکتر جهرمی و همچنین با همکاری یک مجموعه بخش خصوصی افتتاح خواهیم کرد. فاز ۳ را  با دانشگاه فردوسی توافق کردیم.فاز ۴ برای کارآفرینی بومی است که در مجموعه دیگری در شهر جانمایی شده و مطالعات آن درحال انجام است. فاز ۵ پردیسی بزرگ است که در طرح جامع دیده شده است و درحال برسی است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع در مدیریت شهری با سه موضوع ایده‌ها، پیشنهادها و مسئله‌ها مواجه هستیم، گفت: ایده‌ها آن چیزی است که از جانب شهروندان در قالب نظام جمع‌آوری ایده جمع می‌شود. پیشنهادات چیزی است که در دست اندرکاران مدیریت شهری برای بهبود امور پیشنهاد می‌دهند مسئله ‌ها از بررسی اسناد بالادستی به دست می‌آید. تاکنون ۵۰۰ مسئله را در مدیریت شهری احصا کرده‌ایم. این مسائل بررسی می‌شود و مسائلی که نیاز به مطالعه و پژوهش دارد به بخش مطالعات و پژوهش فرستاده می‌شوند، آنها که  امکان ایجاد کسب و کار دارند در  قالب مرکز شتاب‌دهنده به شتاب‌دهنده‌های بخش خصوصی عرضه می‌شوند. ما خودمان شتاب‌دهی نمی‌کنیم و وارد این موضوع نمی‌شویم بلکه ازطریق بخش خصوصی و حوزه زیست بوم که در این مجموعه وجود دارد کار خود را توسعه می‌دهیم. 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد تصریح کرد: در مرکز نوآوری شهری ۳شتاب‌دهنده بخش خصوصی با ما همکاری کردند؛ یک شتاب‌دهنده در حوزه فین‌تک‌هاست. این نقص را در مشهد داشتیم که در حوزه فین ‌تک‌ها ضعیف‌تر بودیم.  یک شتاب‌دهنده در حوزه صنایع خلاق است که از شتاب‌دهنده‌های بومی است. همچنین شتاب‌دهنده دیگرمان هم بومی و هم غیر بومی است. 

آل شیخ ادامه داد: شتاب دهنده فردوسی یکی از شتاب‌دهنده موفق مشهد است که امروز  در مورد آن و برای کار در فاز دوم مرکز نوآوری شهری توافق خواهیم داشت‌. امیدوارم این مرکز نواپری شهری در حوزه کسب و کارها موفق عمل کند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد عنوان کرد: با همکاری دانشکده علوم ریاضی فردوسی طی سه ماه آینده نرم افزار شهروندی که قابلیت ارائه خدمات شهری از جمله پرداخت کرایه اتوبوس، قطارشهری و …. را دارد رونمایی خواهیم کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.