چهارشنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / فاصله ایران از ثروت های دیجیتال
فاصله ایران از ثروت های دیجیتال
Money Increasing On Laptop Shows Business Incomes And Financial Growth

دنیای دیجیتال ظرفیت مناسبی برای اشتغال‌زایی دارد

فاصله ایران از ثروت های دیجیتال

دنیای دیجیتال به دلیل ظرفیت های بسیاری که برای درآمدزایی دارد مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته و هستند افرادی که از همین راه ثروت های زیادی را برای خود رقم زده اند.

شایلی قرائی

به گزارش کسب و کار نیوز البته بعد دیگری که در حال حاضر بیشتر به آن توجه شده است بعد درآمدزایی اقتصادی و ثروت آفرینی و اشتغال با استفاده از دنیای دیجیتال است. در این رابطه معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دنیای دیجیتال را فرصت مناسبی برای اشتغال، کسب‌وکار و ثروت‌آوری دانست. نصرالله جهانگرد، معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دومین جشنواره‌ ملی صنعت هنر دیجیتال تبریز از ظرفیت دنیای دیجیتال برای اشتغال‌زایی سخن گفت. او در سخنرانی خود عنوان کرد حوزه‌ چندرسانه‌ای و دنیای دیجیتال با توسعه‌ دانش‌بینان عجین است و ارزش افزوده این حوزه، فرصت مناسبی را برای اشتغال، کسب‌وکار و ثروت‌آوری فراهم می‌کند. وی تلفیق فناوری اطلاعات و هنر را دلیلی بر افزایش قدرت انتقال مفاهیم به مخاطب دانست و بابت شروع مقطع دکترای رشته‌ی «چندرسانه‌ای» در دانشکده‌ی هنرهای رایانه‌ای ابراز خوشحالی و امیدواری کرد. معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه فعالیت‌های اقتصادی در کشور ما بر محور سه شاخه‌ صنعت، کشاورزی و خدمات متمرکز است، گفت: به کارگیری فناوری و هنر دیجیتال در تمامی این حوزه‌ها ضروری است. امروز با یک عکس، انیمیشن یا تیزر می‌توان به‌راحتی کتاب ۵۰۰ صفحه‌ای را به مخاطب منتقل کرد.
معاون فناوری و نوآوری وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با بیان این‌که ترکیب این فناوری‌ها، موتور محرکه‌ی تمام رشته‌های دنیا از حوزه‌ی دفاعی گرفته تا صنایع سنگین و کشاورزی است؛ اضافه کرد: مهم‌ترین نهاد توسعه در اروپا، شکل‌دهی به موسسه هایی است که بتوانند چند رشته را به‌هم پیوند بزنند. وی همچنین در پایان تلفیق فناوری ارتباطات و هنر را راهی مناسب برای انتقال‌ جذاب‌تر و فهیم‌تر مطالب به مخاطب دانست و نمایش فیلم‌های کوتاه برای نشان دادن آزمایشگاه فیزیک و شیمی به دانش‌آموزان را مثالی برای این موضوع عنوان کرد.

باید روش های درآمدزایی و ثروت آفرینی و بستر مناسب آن وجود داشته باشد
امید پناهی، کارشناس فضای مجازی
موضوع ثروت آفرینی از دنیای دیجیتال آن قدر هم که در حرف راحت و آسان به نظر می رسد نیست. به هرحال شما در این فضا باید مجازی فعالیت داشته باشید و آنطور نیست که حضور رو در رو با مشتری را تجربه کنید. قواعد و قوانینی برای موفقیت در دنیای دیجیتال وجود دارد که کاملا با استراتژی های دنیای واقعی تفاوت دارد. درست است که ظرفیت درآمدزایی و اشتغال در این فضا بالاست و مانند دنیای واقعی محدودیت ندارد اما باید روش های درآمدزایی و ثروت آفرینی و بستر مناسب آن وجود داشته باشد. در ایران متاسفانه به رغم توسعه فضای مجازی استفاده درست از آن آنطور که باید نشده است و بهتر است بگوییم از درآمدزایی و ثروت آفرینی از این فضا فاصله گرفته ایم. امروز بیشتری میزان بیکاری در کشور ما در میان تحصیلکرده هاست و باتوجه به شرایط بین المللی پیش بینی می شود با محدودیت های جدی تر روبرو شویم که راه حل مقابله با آن استفاده از ظرفیت های دنیای دیجیتال است.

همچنین مطالعه کنید:

ایران ۰.۳ درصد صادرات صنایع غذایی جهان را انجام می‌دهد

به گزارش کسب و کار نیوز ، ابوالحسن خلیلی اظهار داشت: صادرات صنایع غذایی جهان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.