صفحه اصلی / ورزشی / فوتبال و فوتسال / شارجه، پایتخت فرهنگی امارات
شارجه، پایتخت فرهنگی امارات

آشنایی با شهرها و ورزشگاه‌های میزبان جام ملت‌های آسیا

شارجه، پایتخت فرهنگی امارات

سومین شهر بزرگ امارات یکی از چهار شهر میزبان جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ است.

شارجه

به گزارش کسب و کار نیوز، جام ملت‌های آسیا قرار است به میزبانی کشور امارات برگزار شود. هشت ورزشگاه در چهار شهر امارات میزبانی این دوره از رقابت‌ها را بر عهده دارند. 

شارجه سومین شهر بزرگ و پرجمعیت کشور امارات است. شارجه به عنوان پایتخت فرهنگی امارات محسوب می‌شود و در سال ۲۰۱۴ به عنوان پایتخت اسلامی انتخاب شد. تاثیر فرهنگ اسلامی بر نماهای ساختمان، غذاها و طبیعیت این شهر نمایان است. شارجه یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. مساحت شارجه ۲۶۰۰ کیلومتر مربع است. از جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان موزه‌های هنری متعدد، سالن‌های تئاتر، بازارهای هنرهای دستی و مساجد گوناگون را نام برد. موزه ملی شارجه میزبان برگزاری نمایشگاه بی‌سابقه‌ای از نقاشی‌های نگارگران جهان بوده‌ است.

یکی از مشکلاتی که این شهر همچنان دارد مشکل بزرگ ترافیک است. در ساعات شلوغ، در خیابان‌های شارجه ترافیک زیادی وجود دارد. مشکلی که باید ببینیم در خلال جام ملت‌های آسیا چگونه برطرف خواهد شد.

نمایشگاه کتاب شارجه یکی از معروف‌ترین نمایشگاه‌هایی است که هر سال در کشور امارات برگزار می‌شود و مورد استقبال گسترده ناشران و نویسندگان قرار دارد.

ورزشگاه:

الشارجه

ورزشگاه شارجه، با ۱۱ هزار نفر گنجایش، یکی از ورزشگاه‌های کشور امارات برای جام ملت‌های آسیا است که میزبانی بازی‌های تیم شارجه را بر عهده دارد. قرار است پنج دیدار از بازی‌های مرحله گروهی و یک دیدار از بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی در این ورزشگاه برگزار شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«قلعه‌نویی» سرمربی تیم ملی شد

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر قلعه‌نویی مربیگری خود را از کشاورز و برق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.